Az eddig feltett összes kérdés címében vagy tartalmában kereshetsz:
*a kereső nem keres a válaszokban, további hozzászólásokban. Erre jelenleg a címlapon lévő Google kereső használható
|
wiking: 2010.08.20 04:32:12 |
Tisztelt hozzászólók! Egy háztartási gép gyártó cég márkaszervizében vagyok szerviztechnikus.Lassan egy éve nézegetem a a kérdéseket,hozzászólásokat,egy-két apróbb tanácsot adtam is de inkább csak szerelõknek. A mai napig nem jöttem rá,hogy némely ügyfél milyen megfontolásból tesz fel kérdéseket.A jelenlévõ szerelõk általában próbálnak segíteni,ez más lapra tartozik,de nem értem hogy sokan mit is szeretnének elérni a kérdésükkel.Persze vannak apróbb hibák,amiket egy mozdulattal, kis segítséggel bárki megold,de ezek elég ritkák. Tudom,hogy sokan nem élnek "nagylábon",ahol lehet próbálnak olcsóbb megoldást keresni,rá vannak kényszerülve,stb...DE! Tudomásul kellene venni,hogy az eltelt néhány évben a mûszaki cikkek mindamellett,hogy egyre rosszabb minõségûek,viszont elektronikusan egyre bonyolultabbá válnak.Természetesem mindkét dolog tudatos tervezés eredménye,egy mûszaki igazgatónk megmondta:"Ipari szemetet gyártunk,összebeszélve a többi európai céggel..."Ennyi,nincs mese.A 30 éves energomat-os világ elmúlóban van. Ezzel nem is lenne akkora baj,ha megértenénk,hogy a NÉHÁNY ÉVRE tudatosan OLCSÓNAK gyártott masinákat sajnos nem a balkáni szintû fizetésekhez tervezi a mérnök nyugaton,ez nem a gyártó hibája.Terveik szerint 3-4-5 év és kuka... Viszont gyakorlatilag az összes termékünkben komoly vezérlõ elektronikát találunk aminek a jellegzetes hibáit még mi, a gyári márkaszerviz is,néha nagyon nehezen találunk meg.Mosó,mosogató,hûtõ,szárító,sütõk,fõzõk...mindben elektronika.Sokszor egy-egy hibával vért izzadunk,noha nekünk megvan minden technikai dokumentáció,hibakód kiolvasó,tesztmûszer,hozzáférés a gyári adatbázishoz,közvetlen kapcsolat a tervezõkkel,stb.Némely elektronika nagyon bonyolult programot tartalmaz(még egy egyszerûnek tûnõ mosógépnél is),sokszor a kiírt hiba csak egy okozat,nem az ok.Szerencsére most már kezdjük kiismerni a legújabb generációs elektronikákat,de hamarosan jön a még újabb generáció...Most már ott tartunk,hogy a teszt computer amikor rácsatlakozok a mérendõ gépre,az összes adatot rögtön elküldi GPRS-en keresztül a gyárba...A készülék használatával kapcsolatos adatokat is,mindent. No,és akkor látom,hogy egy háziasszony(!),megjelenik itt, és megkérdi hogyan javítsa meg a mosógépet a szomszéd segítségével,aki egy bányában volt villanyszerelõ.(Tehát a mikroelektronia világában teljesen otthonosan mozog) Ráadásul a neten valahogy levadászik egy hiba kód értelmezést,amirõl én pontosan tudom,hogy a jelzett problémához nincs is köze,csak egy okozat.Így,a félrevezetõ információkkal, egy-két "szaki" tanácsaival megspékelve minden adott,hogy tönkre csessze a vezérlõt,vagy feleslegesen vegyen egyet... Aztán végül jövünk mi,márkaszerviz,horror áron.Hetente 3-4 ilyen gépünk van! Az okosabb mesterek próbálják rávezetni,hogy hívjon szerelõt az a biztos,de hát... Nos,én itthon mindent megjavítok,de SOHA,SEMMILYEN más márkájú géphez ügyfélnél nem nyúlok,pontosan a fent leírtak miatt.Nekünk jó, mert az ilyen ügyeskedõk nem kevés pénzt hoznak a szervizünk számára,de hogy az ügyfélnek ez miért jó...számomra rejtély.Tudomásul kell venni,hogy ez is egy szakma,sõt most már egy nagyon bonyolult szakma,ami inkább elektronikai ismerteket igényel,és teljesen más hozzáállást. Talán egy átlagos háztartási gép szerelõnek sem mindig mennek ezek a dolgok,inkább a mechanikus rész.No,azt meg én nem nagyon csinálom.(Pl:csapágycsere,vagy hûtõben gáztöltés). Elektronikánál elég egy rossz mérés,puff harminc ezer...Sajnos látom,hogy egy-két munkatársam aki 20-30 éve a szakmában van hogyan fut bele ezekbe a csapdákba,amit én két kattintással megoldok...Mellesleg naponta találkozom én is olyan elektronika hibával ami meglepetést okoz,és ráadásul valami bõdületesen hülye hiba teszi tönkre,ami kimérhetetlen,láthatatlan,már csak a rutin miatt jövök rá,hol keressem.Rengeteg mellé nyúlás után...A tanulópénz jóval százezer feletti összeg.
|
ELWO: 2010.08.20 07:10:57 |
Üdv! Na ezt most jól megfogalmaztad,igazad van 100% ig. Sajnos a laikusoknak lejárt a pünkösdi királyság. A házi szõkékrõl nem is beszélve,éppen a napokban osztotta az ész itt egy...:-D De azért még pár évig még talán lesz még 5,10,15 éves szerkezet amiket még fellehet turbózni.:-) Persze nem hozzáértés nélkül,és nem ebédidõben ellesett fogásokkal. Meg hát azért akad pár gép még amiket sikerül azért kifoltozni,ha nem a proci szállt el. De Te jó korán felkeltél azért eme jeles napon:-) Vagy a mûszakot nyomod? elwo
|
Gábor Rapp: 2010.08.20 07:24:52 |
hali. Van egy fajta logika abban is,ha a középosztálybeli réteg otthon próbálja összekókányolni az aktuális berendezést. Velem történt:Egy olcsóbb cirkóm van,két külön kör van.tThermós szelep csere után tömlõvel töltöttem fel a rendszert.Lecsuszott a tömlõ,spricc,naná hogy cirkó elektronikája is kapott,naná hogy a nejem megnyitotta a melegvizet.Pesze nem indult. Telefon a márkaszervíznek.Ott közölték,hogy a jövõ héten hoznak egy új elektronikát 30000-ért,10000-ért beszerelik,és akkor csak az 5000- kiszálás marad. Tehát jatta együtt ez egy 50000-es. Ez egy 6 éves cirkó.Ha megjavíttatom akkor lesz egy 6 éves cirkóm,amiben jó eséjjel 1 év mulva eltömõdik a hõcserélõ 35000-ért és így tovább. Vagy veszek egy újat kb120-1300000.és 5-6 évig nincs probléma. Azért neten megnéztem,hogy a Két-Kör kft-nél bruttó 15000-ért lenne elektronika,tõlünk 10 percre. Na ekkor szált el a bizalom.A márkaszervízben tán duplaáron szerzik be az alkatrészt?Vagy lehúzzák a balekokat? Mérgemben nekiestem hajszárítóval (minden mindegy,mert inkébb veszek egy újat),és láss csudát,azóta is megy a ketyere. Megjegyzem a Gáz-és füst részéhez SOSEM NYÚLNÁK. Lényeg a lényeg,egy 5-6 éves készüléknél el kell gondolkodni,hogy .......... Ez is egy nézõpont.
|
Multi Multiplikato: 2010.08.20 07:28:06 |
Ez egy reakció arra a tényre, hogy egy márkaszervíz rezsi-óradíja egy munkás nettó órabérének minimum 10x-ese. Plusz anyag, plusz szállítás. Naná, hogy aki teheti, próbálja megbütykölni az ügyes kezû szomszéddal, és csak ha minden kötél szakad, akkor veszi igénybe a hiperdrága szolgáltatást. Hogy ennek van-e értelme, azon lehet vitatkozni. Végülis ha "nem nyúl mellé" akkor max az idejét vesztegeti a delikvens. Ha meg mégis, az se lenne baj, ha a max 3e FT-os elektronikát nem 30e-ért akarnák elmérni a márkaszervizesek. Emlékszel a régi kabarétréfára, hogy "mi került ezen a fotelen 2000 Ft-ba?" Na most pont fordított lett a helyzet, az egyébként nem olcsó gépet alkatrészenként megvenni min 20x annyiba kerül, de miért? Lehúzás szaga van a dolognak, és az emberek nem szeretik, ha lehúzzák õket. Arról pedig nincs adat, hogy vajon hány gépet _sikerült_ az ügyes kezû szomszédnak vagy a független szerelõnek megjavítania, lehet, hogy ha megtudnád, el is ámulnál rajta.
|
Briz M: 2010.08.20 08:18:24 |
Hogy " mire is használatos ez a FÓRUM". Tegnap este kezdtem egy LG-t javítani, tda csere, stb. Semmi eredmény. Ma olvasgattam az ide tartozó részt, D408 csere megoldotta a problémámat, ma már öt perc alatt kész volt a cucc. Így délután el tudok menni salakmotorra. NA ERRE VALÓ EZ A FÓRUM Sz.tem igen is kellenek "vállalkozó" szellemü emberek, ha nem lennének akkor még a kõbaltát sem találták volna fel. A fejlõdés pedig veszteségekkel jár. A kõbalta "javítás" közben eltiporhatott egy mamut, a jelenlegi "barkácsolókat" pedig megrázza az áram. A VÉGEREDMÉNY UGYAN AZ! A márkaszevizek tevékenységére nincs rálátásom, de gondolom dokumentáció, célszerszám , esetleg gyári mérnöki gárda is a rendelkezésre áll. Én egy 7ezres kisvárosban dolgozok, egyik nap tv, másik nap mosógép , vagy hütõ esetleg egy inverteres hegesztõ van teritéken. NA ITT SZÉP LEHETSZ, DE OKOS NEM!!!!!!!!!! Csösz.
|
szibalint: 2010.08.20 08:21:52 |
üdv:azon a hozzáálláson kell változtatni, hogy a tartós fogyasztási cikkbõl egyszer használatos árucikk lett. A rohadt multik nem, vagy nagyon drágán adnak pótalkatrészt,javítási segédletet. Nagyon sok készülék-mûszaki ember szemével nézve- márkás gyártók termékei is, nagyon gagyi kivitelûek. Számtalan pédát lehetne sorolni saját háztartásunkból is. Nem csak a pénztelenség, hanem az a normális hozzáállás viszi arra az embert, hogy megjavítsa a készüléket, erre szocializált minket a hiáygazdaság. Más kérdés, hogy "gazdaságos-e". Más kérdés, hogy megfelelõ szakértelem nélkül sikeres-e a javítás, de legalább megpróbálta megmenteni a terméket.(ösztönös zöld gondolkodás?) Más kérdés, hogy vannak erõszakos barkácsolók is, akik kicserélik a vízcsaptömítést, a Sokol rádió teleptartóját,kondit vagy relét cseréltek a hengeres keverõtárcsás Hajdú mosógépben,sikerrel, ezen felbuzdulva nekilátnak az LCD tévének,túlbonyolított mosógépnek. Egyre jobban gazdagítjuk a hulladéktelepeket. Baj lesz ebbõl. Bálint
|
szibalint: 2010.08.20 08:35:27 |
üdv:még egy dolog,a nem konkrét szakmába vágó dolog megjavítása sokkal nagyobb sikerélményt ad,mint a szakmai, amire igen nagy szüksége van az embernek a mai korban. Bálint
|
tomcat: 2010.08.20 09:07:16 |
Üdv. Ha magyarországon élsz, tudhatod, hogy ez így volt és így is lesz. Amíg a kispénzû emberke megpróbálja megplasztikáztatni a cuccát, addíg neked is lesz munkád és nekünk is. Ez a magyar szemlélet. A fórum - szerintem - a kollégák közötti tapasztalatcserére alapulna, mellékelve javítási ötletekkel, tapasztalatokkal. Az, hogy néha betéved egy-két önkéntes, szintén a munkaórák számát növeli - ha belenyúlt. Tisztelem a kezdõket akik mernek kérdezni, én is voltam az (nem tartom magam profinak), de itt MINDENKI tanul valamit! Bálint rátapintott a lényegre: a tartós fogyasztási cikkbõl egyszer használatos árucikk lett.
|
Multi Multiplikato: 2010.08.20 09:13:04 |
Mondjuk az eldobható világ teljes körû recyclinggel kombinálva nem kifejezetten környezetkárosító, és végülis meg lehet ideologizálni a dolgot azzal, hogy csakugyan gazdaságosabb robotokkal új készüléket gyártatni (3db jön le a szalagról percenként), mint élõmunkával, manufakturális módszerekkel, több órás szívással megjavítani egy elromlott masinát. Az elektronikus készülékek esetében meg aztán különösen így van (második napja szívok egy projektorral, ha órabéresíteném, már közel járnék a készülék értékéhez). De a használd és dobd el társadalom csak akkor mûködik, ha nincs lehúzás meg 1000%-os luxusprofit. Ha ezek a tényezõk bekerülnek a rendszerbe, jön a gányolás, guberálás, két rosszból egy jó csinálás, felélénkül a használtpiac stb.
|
Kallos Peter: 2010.08.20 09:48:47 |
Jo Napot Kivanok! A gyartok ra jottek hogy nem kell egy eletre szolo termeket gyartani.Konkret pelda GRUNDIG.Van egy Super Color 8442 tv-m ami a mai napon is MUKODOKEPES.Szegenyt mar vagy 20 eve kidobtak Nemetorszagban,egy rohejes kontakthiba miatt.Mar nem volt "meno",mert a szomszednak mar sarkitott volt.Sok lapos fo... elbujhat mellette,olyan kepe van,nem beszelve a hangrol.(nem Sokol minosegu).Annak idejen a Grundig egy fogalom volt es mi lett mara.Egy torok Beko....Es meg sorolhatnam.Elromlott,dobd ki es vegyel ujjat.De mit? Mindenben ugyan azok a kinai sasszek vannak.Vajon a forum letezese veszelyezteti a markaszerviz forgalmat,mert van egy olyan hogy tobb szem tobbet lat,tobb kollega tobb hibaval talalkozik.Na ezenek az infoknak a cserejere tokeletes a forum.Ki aminek nem mestere , annak ellensege.Kallos Peter
|
ELWO: 2010.08.20 10:56:01 |
Egyébként a külföldi fórumokat olvasgatva (Google fordítóval)orosz,bolgár ,lengyel,stb gyakorlatilag itt is ugyan az a helyzet. Pl. elektroda.pl/ rtvforum data-chip.ru/ elremont.ru/ forum/ Talán annyiban eltér ott nincsen ennyi önjelölt háziasszony aki javítani akarja a gépét. Azok inkább szakmai,és egymást segítõ szakmai fórumok. De ott is vannak olyanok akik kapásból vágják a megoldást,sõtt ott belinkelik,csatolják a dokumentációkat is hozzá. Itt azért sajnos ez nem mûködik ezen a szinten. Vannak ugyan hála az égnek akik ebben partnerek,de pl. néhány szak szervizes kollega,pedig már nem aktív,mereven elzárkózik,pedig ettõl neki nem lesz kevesebb melója. Na mindegy végül is,ahogy írjátok több szem többet lát, meg azért az infók tapasztalatok megosztása azért,csak vezet valahová a javításoknál. elwo
|
Mosógépdoktor: 2010.08.20 12:11:35 |
Sziasztok! Nekem is feláll a szõr a hátamon, amikor a szakszervizes kolléga ír a fórumra. Leírja, hogy ennek a javítása 10 perc, nem érti, hogy miért nem tudjuk megoldani. Hozzáteszem, hogy mi a teljes skálát látjuk hiányos mûszaki ismeretekkel, míg a „nagy tudású” kolléga jó eséllyel egy gép típust ismer, de azt is csak egységenkénti cserével javítja, hozzá sem mer kezdeni a saját területéhez tartozó gép elektronikájához. Nekünk napokba telik vissza tervezni egy-egy gépet, de a nagyok ugye cserélik az elektronikát, mert erre pont elegendõ a nyolc általános iskolai tudásuk, amit 16 év alatt szereztek meg. Részemrõl a szakszervizeseket tiltanám ki, mert 1000 szer többre becsülöm a háziasszonyt, aki kérdez, mint azt, aki tudja a választ, de nem segít, sem, kollégának sem másnak, csak a száját képes jártatni az õ nagy tudására. Sajnos vannak köztûn, álnéven szereplõ ilyen kollégák és nyugodtan kijelentem, hogy be is kaphatják a harapós ló fülét Példa erre az ADG mosogató gép F6-7 hibajensége, na meg is kaptam a válasz, hogy ez neki nem is hiba, de a világon semmit nem írt, a lényegrõl, akkor meg minek ír? Már akkor ezekkel a gépekkel foglalkoztam, amikor õ még apucinál éldegélt, de szívesen tanulok, csakhogy ezektõl nincs mit. Doki
|
canon70: 2010.08.20 12:18:16 |
Sziasztok! Akkor a fogyasztói és javítási oldalon is megszólítva érezvén magam Szilágyi Bálint Úr nagyon eltalálta a probléma gyökerét. Arról nem is beszélve amit már többször több helyen is leírtam, hogy nem kell szemetet gyártani meg lehúzni az embereket. 30 évvel ezelõtt nem volt szükség ennyire a szart legyártani, miért? Miért mûködik nagyon sok 20-30 éves készülék még most is jószerivel sokuk javítás nélkül is. Miért mûködött a piac ha több mint 10 évig nem vásároltunk újat mert jó volt a régi? Miért kell a többrétegû paneleket a BGA és egyéb házilag nem vagy drága speciális szerszámokkal szerelhetõ integrált fosokat berakni az egyébként akkora helyre hogy még egy készülék is elférne. Nézzünk meg egy 1000 mikro 25 voltos régi a magyar tv-kben alkalmazott elkót meg egy mai testvérét, kb kis jó indulattal harmada így egyértelmû kevesebb elektrolitot tartalmaz és kevesebb szigetelést valóban kevésbé szennyezi a környezetet halála után, csak a bökkenõ ott van hogy ezt legalább ötször cserélni kell még a régi mûködik ami csak háromszor akkora, vagyis 33 százalékkal szennyezõbb az új. Igen ahogyan wiking leírta tudatos összehangolt tervezés eredménye és még engem büntetnek különbözõ környezetvédelmi díjakkal terhelt árut vegyek!!?? A multiknak sokkal egyszerûbb kifizetni évente egy X környezetvédelmi bírságot mint építeni tisztító berendezést, azt fenntartani és a melósokat fizetni. Ja és az éppen ezzel foglakozó hivataloknak is sokkal egyszerûbb bírságot kivetni mint kikényszeríteni a tisztító berendezést hiszen a bírság jelentõs bevétel! Amíg lehetõségem van megbütykölni saját elektromos készülékem addig megteszem segítséggel vagy anélkül eddig én nyertem nem keveset mert amit sikerült elcsesznem (igen véletlen elkúrtam a saját videóm forgófejét)az igaz 8év múlva, de elcseréltem valamire amit eladok minimum tízszeres áron mint amit a videó ér alkatrész árban. Bedöglött a mikrónk egy hónappal gari lejárta után, szétkap a magnetron bizti halott, nos egy bizti elhalálozás általában nem véletlen így gondoltam veszek egyet és majd látom hogyan tovább, de mikor 1000 kemény magyar forintért akarta adni a szervizes akkor jókívánságok mellett távoztam megoldottam házilag és azóta is rendesen mûködik már 3 éve, természetesen biztosítva! Nem tudom mi kerül 1000 forintba egy 5 kilovoltos üveg biztin, lehet a mûanyag tokja vezetékkel (2×5 centi saruzva) mert csak azzal együtt lehetett volna venni. Szar ez úgy ahogyan van az autók jelentõs része sem mechanikusan hibásodik meg de érdekes mert bizonyos régebbi típusokra nem jellemzõ az elektronikus meghibásodás sem. volvo 4XX suzuki swift a teljesség igénye nélkül.
|
Multi Multiplikato: 2010.08.20 14:09:11 |
Na megettem a projektort. Kopaszsági rekord megdõlt, mert végigmértem a video végfoktól a képcsõvédelmen és a szinkronleválasztón keresztül egészen a video bemenet BNC csatlakozójáig - no az volt körberepedve. Á, csak másfél napig szívtam vele. :) Ilyenkor örülök, hogy ez csak hobbi, és nem megélhetés. XD És errõl eszembe jutott, amikor frissen végzett mûszerészként szárnyaimat próbálgattam a kilencvenes években, amikor még nem volt internet, de még csak pdf formátum sem. A Németországból lomizott készülékek kapcsolási rajzai agyonfénymásolt szamizdatokként terjedtek, és egy-egy ilyen rajzért 3-4e Ft-ot kellett legombolni azoknak a kollégáknak, akik ki tudja, hogyan és honnan, szert tettek egyre-egyre. (És kvára örülhetett, aki talált ilyen személyt, mert nagyon sok mindenhez égen-földön sem volt rajz.) A közkézen forgó IC katalógusokban természetesen a spédi TDA-k, STK-k, AN-ek HA-k nem voltak benne, és kérdezni sem nagyon volt kitõl, mert a régi szakik is inkább csak orion/ videoton témában voltak kompetensek, a Németországból érkezõ lomtenger lelki életét õk is még csak tanulgatták. Nem voltak rendes mûszerek sem, egy Ganzuniv vagy minimulti, esetleg egy egysugaras orosz moniszkóp meg egy secam generátor volt minden, amire az ecceri szervizes támaszkodhatott, ESR mérõrõl meg efféle csacska macskaságokról még csak nem is hallottunk, és csak néha-néha sóhajtottam fel, hogy milyen jó lenne, ha az elkókat is olyan egyszerûen ki lehetne mérni, mint az ellenállásokat. És mindez nem volt olyan régen, alig tizenöt-húsz évvel ezelõtt! Ehhez képest most van mûszer, van alkatrész (és nem kell két-három boltot végigjárni egy vacak 10 mikrós elkóért), hozzáférhetõek a dokumentációk, ha máshogy nem, hát fizetõs letöltés formájában, és itt ez a fórum, a tapasztalatcsere fóruma, az öt perc kikapcsolódás amikor már az ember szeme golyózik az SMD-tõl, ma én segítek neked, holnap te segítesz nekem, tanáccsal, kapcsrajzzal, bontott alkatrésszel. Szerintem szuper társaság jött itt össze, nem kell ezt itt az "emberek, mennyetek szaxervízbe" dumával oszlatgatni.
|
Tippai: 2010.08.20 14:24:37 |
Sziasztok! Ez egy "kérdezek, talán felelnek" fórum. Fölösleges szaporítani a szót! Az a lényeg, hogy a laikusok is és a szakemberek is elviszik a gépüket, vagy elhozzák tõlük. A fórum nyíltsága teheti ezt lehetõvé. Ez szerintem így is marad...
|
canon70: 2010.08.20 14:35:51 |
Mosógépdoktor! Teljesen igazad van jól látod valóban legtöbbször csak egy márkán belüli a tudásuk hiszen márka szervizes, no de azzal a valóban tudásnak nevezhetõ tapasztalattal ami neked van és azzal a felszereléssel ami nekik van te már a semmibõl is mosógépet csinálnál. A vadi új kombi gázkazánom csinált néhányszor olyat hogy nem indult el és kiállt hibajelzéssel, ez tök jó volt télen mikor 15 fokra ébredtünk. Szakszervízes kihív (garanciába) és még meg akarja dumálni azért nem indul a kazán sokszor mert szar hiper-szuper digit termosztátom van. Mondom neki ember hallom hogy indulna, szellõztet, kapcsol a mágnesszelep is, veri a szikrát is aztán ha olyanja van nem indul. lecserélte a termosztátot mégis csak õ a szakember. Másnap hiba ugyan az. Ember jön kicserélte a vezérlõ panelt. Két nap múlva hiba megint ugyan az. Ember megint jön?de addigra kifigyeltem és rájöttem szokszor azért nem indul mert sokáig engedte a gázt nem gyulladt be. Mondom a szakembernek nézze már meg hová adja a szikrát! Naná hogy többször félre mint a helyére. Elektróda megigazít 8 éve megy hiba nélkül!! Igaz lassan cserére szorul a hõcserélõ így a kezemben a szakszervizes mert az elõzõ hibát 3 hónap alatt sikerült megoldania (vagyis én oldottam meg)és volt olyan bátor hogy 3 napot írt hiba elhárításnak. Utána jártam a Pesti márka forgalmazónál 70 papír a gyári hõcserélõ mert más nem is létezik, nálunk egy kis boltban ahol a kiszállt márkaszervizes a tulaj meg 40 papír akkor hogy is van ez??????? Ergó lesz ez olcsóbb is ha nem akar bajt magának nem beszélve a szaktudásról hiszen vezérlõ panellal a kezemben én is tudok javítani de nagyon.
|
Csala Zsolt: 2010.08.20 14:38:41 |
Sziasztok. Egy szerviztechnikus wiking néven fut? Egy szavát sem hiszem el, amit írt. Gprs-n gyárba hibakód... Egy nagy túrót. Kapnak kapcsolási rajzot, meg valami leírást és slussz. Panel csere, ha nem jött be, semmi gáz, ügyfél fizet. Egy szerviz nem tudja kigazdálkodni a kontakthibát keresõ mûszerész bérét.Millió project menedzser, titkárnõ, Icuka a marketingrõl..Ezeknek a bérét egy maszek mûszerésznek nem kell kitermelni. A márkaszerviz azért van, mert a törvény kötelezi a forgalmazót.Legtöbb márkaszervizben forrasztópáka sincs. Felhívják a tervezõt...Röhej..Zs.
|
Kiss Sándor: 2010.08.20 15:16:49 |
Üdv! Asszem a GPRS volt nálam is a túláram.... Egyébként Csala Zsolt-tal értek egyet:a szakszerviz azért van,hogy legyen hova jelenteni a garanciákat.Nehogy már négyezres óradíjjal molyoljon egy gépen - mifelénk kétféle javítást végeznek:vagy szoftverfrissítés,vagy panelcsere.A többi idõigényes,és nem fér bele az óradíjba. Hogy miért van ez a fórum?Mert van egy tárhelyszolgáltató,meg van egy webmester,aki (szerintem ) a reklámkattintásért,és nem csilivili irodában flancolva fenntartja az egészet.Meg van egy rakat szaki,aki akár egymástól is szeretne tanulni,szeretné megoldani a gondját.Meg egy rakás háziasszony,aki esetleg venne pár csokit a gyereknek ahelyett,hogy finanszírozná a szakszerviz diktátumait. És köszönõ emailt ír,mert megjavult a tízéves fogysztói szarja attól,hogy valaki megírta neki: pucolja ki a szûrõt. Sanyi
|
tomppp: 2010.08.20 16:12:00 |
17 éves voltma,mikor az akkor 2 éves Fégtherm C24 gázkazánunk elkezdett szarakodni,a fûtés elinditása helyett hibára futott a szivattyú elinditása után. Szakszerviz kijött,látható "fingomnincsmibajalehet" effektus. -vezérléscsere,35.000 Huf az anyag,ha kérik Másik kazánszerelõ jött,ugyanerre jutott. 17 éves fejjel nem voltam egy nagy agy,de szétszedtük a vezérlõt apámmal(apám gépész,egy tranzisztort nem tudna megkülönböztetni egy kondenzátortól),és szétnéztem benne. Tele volt digitális SMD szarokkal,halvány kék fingom sincs melyik milyen ic lehetett,Cmos,TTL,proci,memória....tudja a hányás... Bedugtam külön,feltûnt hogy bármelyiki LED világit,villódzik a fénye. hm,érdekes.miért nem világit ha DC-t kap.?????? másik észrevétel:a stab ic melletti szûrõkondira szinte rá volt hajlitva a stab IC. Gyanú:Száraz puffer,vibráló táp,ezért bolond a gép? Mûszerem nem volt itthon,szkópot csak hetente fél órát láttam a suliban. Kerestem egy kiszuperált TV hangszórót sorba kötöttem vele egy 47Ohm-ot,és rádugtam az elviekben DC 12V-ra a stab. IC után. A hangszóró keményen búgott,ennyi,száraz kondi.... egy Herkules osztályú leégett monitort találtam a kukában,kiszedtem belõle egy olyasmi kondit,beleraktam..... Nos ,a gép igy megy....azóta...most 26 vagyok....... ........................... A szakszervizesnek 2 perc lett volna behozni egy mûszert és egy egyszerû tápot mérni. SZAVAZZUNK!!!!! lOGIKUS EZÉRT A HIBÁÉRT 35.000 hUF KIADNI????? SAJNA EZ A BAJ A SZAKSZERVIZEK EGY RÉSZÉVEL! nem kell félreértelmezni,van sok szakszervizes ismerõs,de sokszor pont õk tanácsolnak el a saját alkatrészimportõrüktõl...baráti alapon...
|
OCTAMD: 2010.08.20 16:57:37 |
érdekes téma valószínûleg egy 50-60 éves szervízes nem fog egy elektronikába belemélyedni,mert nem tanulta nem gyakorolta az elektronikát szerelõ és szerelõ között is van különbség akit érdekel a téma,az úgyis megpróbál alkatrészt javítani és nem cserélni,tök mindegy,hogy szakszervíz vagy egy sima vállalkozó van olyan ismerõs szerelõ,aki nem javít és nem javíttat elektronikát,csak cserél pont tegnap volt nálam,mert nem jól írtak meg neki egy elektronikát és segítettem neki ingyen,van napi 7-8 címe,bonyolult munkát nem vállal el és 600000Ftot összehoz egy hónapban jól megy neki,kicsit irigylem is,hogy a hülyének áll a szerencse igaz a netet bekapcsolva rengeteg oldalon reklámozza magát
|
szeva000: 2010.08.20 18:56:42 |
Hi4 Mosógépdokinak teljesen igaza van...8általánossal mindenki tud panelt cserélni és lehúzni az ügyfelet. OCTAMD-nak is igaza van,hogy hülyének áll a szerencse...Ezt én is tapasztalom.Míg én próbálom becsületesen behatárolni (lehet napokig) a hibát,addig jön egy szakszervíz aki lehúzza a gazdit vagy jön egy kontár,aki szar munkáért elvisz Xezer ft-ot....de ha én odamagyek és elmondom mit miért is érdemes még kicserélni..az már nagyon sok..... A f*szom van tele már az ilyen nagyképû szakszervízesekkel,nomeg a kontárokkal.(whirlpool szakszervízzel az élen...hitvány társaság) nah,megyek is..ma iszok :D
|
canon70: 2010.08.20 18:57:06 |
Azért hogy jót is mondjak sógorom CRT monitora akkor még garis (6 éve) egyszer csak eltûntek a színek. Szakszervízbe bevisz, mire haza ért telefonáltak neki készen van, azóta is használja hiba nélkül. Gondolom mindössze kontakt hiba lehetett, (bár otthon pofozásra nem reagált) de legalább szinte azonnal kész volt.
|
Gulyás Csongor: 2010.08.20 19:21:49 |
Sajnos ez országos jelenség.Az isten is annak adja a sarkantyús csizmát,aki nem tudja összeverni.Ez alól a politikusaink sem kivételek! Üdv.papa62
|
OCTAMD: 2010.08.20 19:25:58 |
egyszerûen szeva000 nem tudja eladni magát a tudását sok ügyfél inkább a drága javításban bízik,mert az olcsó nem lehet jó ezt sokszor lehet tapasztalni ha sokat kérsz még jattot is kapsz,ha keveset kérsz akkor kiszámolják forintra sok szerelõ megállapította már ezt,de nem igaz minden ügyfélre
|
Karasz András: 2010.08.20 20:23:14 |
tomppp A szakszervizes is pontosan tudta, hogy mi a hiba, csak így többet kaszálhatott volna. Ha kicseréli a kondit és elkér kiszállással együtt 8ezret, akkor megkockáztatja, hogy megkérdezik tõle, mi a fene kerül ennyibe. Ha panelt cserél, akkor az látványos, és megeteti vele a parasztot, hogy csak így lehet javítani ezeket, és ezért ilyen drága. De a következõ kuncsaftnak már a javított panelt adja el ugyan ennyiért. Ez mind üzleti fogás. És nem is kicsi!
|
Multi Multiplikato: 2010.08.20 20:37:17 |
Cseredarabos felújítás 8e egységáron. A legnagyobbak is csinálnak ilyet. Pl. a Toshiba Regensburg itt javíttat a KFKI-ban. Bemegy az ügyfél riadt arccal a szaxervízbe, prompt kap egy javított, tesztelt alaplapot, és boldogan távozik, hogy milyen gyorsan kész lett. Az övé meg idezötyög egy tragacson, megjavítják a magyar droidok, és a következõ ügyfél már azt kapja. Nincsen ebben semmi rossz. Egyetlen egy dolog rossz: a lehúzás.
|
Elaci: 2010.08.20 21:12:04 |
Ez a fórum azért van hogy segítsünk egymáson ahogy tudunk. El sem olvastam az elõzõeket.
|
Tamás Szamosi: 2010.08.20 21:44:36 |
Sziasztok! Wikingnek szinte mindenben igaza van, csak a pénz az nagyon kevés idehaza. Szakszerviz tényleg brutál drága. MOst nem kell megcsapágyaznom egy gépet 2 hónapig mert nincs 15e ft.-ja addig kézzel mos és ez pest megye pesthez közel. És ez nem ritka, hogy fizesse meg a szakcég gyakran 10e ft-os kiszállását. És Elwonak is igazat adok miért ad a szakszerviz egy már nem garanciális kifutott szériához 30e ért panelt ami kb 3 e ft.-ból kijön a gyárból. Vagy van egy esetem egy AEG mosógép kijelzõje meghibásodott 3 év után a tulaj könyörgött a cégnek ,de csak 20e ft-ot engedtek a 140 e ft-os (szerintük) kijelzõpanelbõl. ennyiért egy 107cm-es LCD-t kap röhejj !!!!! Tomi
|
canon70: 2010.08.20 21:45:48 |
Ez azt hiszem igazán kimerítõ, frappáns válasz és remek záró sor lehet az eredeti kérdezõnek, aki elveszett a válaszok sokaságában vagy egyszerûen nem is jut szóhoz, szerintem nem ezt várta.
|
canon70: 2010.08.20 21:54:15 |
Az elõbbit igazából Edõcs Laci szavaira akartam írni, csak közbejött egy reagálás.
|
Eristoff: 2010.08.20 22:12:43 |
Szép estét.. Én örülök,hogy van ez a fórum.. Mondjuk álltalában csak olvasgatok...De ha nem lenne ,akkor hiányozna.. tisztelettel tibor
|
Samcroft: 2010.08.20 22:46:48 |
Sziasztok! Én ilyen egyszerûen fogalmazom meg az eredeti kérdésre a válaszomat: aki idetalál és nem tud valamit, az megkérdezi, aki itt van, tud (és akar is) az meg segít neki. Erre használatos ez a fórum. Üdv: Samcroft
|
wiking: 2010.08.21 00:09:11 |
Nos, szóhoz jutok csak nem mindig vagyok gépközelben.Érdekes dolgokat olvasok,van itt hideg-meleg. Elsõnek egy elég gusztustalan hozzászólásra válaszolnék,ez a bizonyos "egy szót sem hiszek az GPRS adat küldésrõl...,meg hogy ilyen néven,hogy Wiking..." Szóval nem tudom,hogy a név mit is számít,mi összefüggés lehet a munkámmal?Nem mintha az illetõnek köze lenne hozzá,de a szabadidõs elfoglaltságommal kapcsolatos a név és bizonyos emberekkel akik 65 éve nagy és erõs szerkezeteket vezettek,aminek volt egy KwK 40L/ 70 nevû alkatrésze...Aki akar keresgéljen. Ezenkívül nem értem hogy jön valaki ahhoz,hogy meghazudtol egy ismeretlen embert? Az adat küldés ugyanis LÉTEZIK.A mosó és a hûtõgépeknél használjuk.Egy bluetooth egységet csatlakoztatok a panelra ami egy PDA-val kommunikál.Ezzel tudom tesztelni a szerkentyût,lekérdezni a tárolt hibakódokat,és minden információt a géprõl.Milyen pr ment,hányszor ment,kiegyensúlyozatlanságok értéke,mennyisége,grammra kiírva stb.Hûtõknél az utolsó 7 nap összes információját,hõfok,ajtónyitások száma,ideje,kompresszor mûködése,szelepek,damperek stb.Gyakorlatilag minden.A vezérlõket ezzel a PDA-val töltöm fel szoftverrel,amit GPRS-el szedek le a gyártól,ugyanis az újak üresek.Az adatokat is ezzel a módszerrel küldöm el, hetente egyszer-kétszer.Ezeket a gyár arra használja,hogy információkat gyûjtsön a felhasználói szokásokról egész Európában,és ezek alapján változtat a termékein.Szóval ennyi. Tisztelt hozzászóló!Azért mert Ön nem látta a hold másik oldalát,még létezik.Ezért ha valaki ezt elmondja ne nevezze hazugnak,mert csak saját magáról állít ki bizonyítványt.Ja,és még egy hihetetlen hír:A föld sem lapos... A többi hozzászólónak köszönöm a hozzászólásokat,valóban sok igazság is van abban amit elmondtak a márkaszervizekrõl.Viszont higgyék el,hogy ott is vannak profi szakemberek,akik lelkiismeretesen dolgoznak.Én fõleg garanciális javításokat csinálok,és gyûlölök kimenni kp munkára,éppen a rengeteg konfliktus helyzet miatt,amit a gépek minõsége, az alkatrészek ára,és a Magyar életszínvonal generál. Sokan írták hogy így lehúzás,úgy lehúzás...Szerintem az is lehúzás ha egy 4 éves mosógépet megjavítanak néhány ezresért,és nem közlik az ügyféllel,hogy a gép 5 évre készül,bármikor jöhet az újabb hiba ismét néhány ezresért...vagy tízezresért. Adok egy motort 12-ért,miközben tudom,hogy csapágyat nem lehet cserélni a mûanyag üstben,ami 40 ropi...és errõl kussolok,szegény ügyfél azt hiszi ennyi pénzért megint elmegy a gép évekig.A motor lehet...és a többi?Szóval nem szabad általánosítani,embere válogatja,ki hogyan húz le valakit. Nem egészen értem ezt a nyolc általánossal márkaszervizben dolgot sem...A leírtakból kitûnik,hogy elég komoly számítástechnikai ismeretek is kellenek a munkákhoz,én a részemrõl repülõgép elektronikát tanultam...Az egy picit bonyolultabb.Igaz,hogy vannak öreg szakik,akik inkább csak mechanikai dolgokat javítanak,de ez nem a jövõ.Valaki írta,hogy a márkaszervizben könnyû,mert meg van mindenünk hozzá.Ez igaz,viszont mi a legújabb rendszerekkel találkozunk amirõl néha fogalmunk sincs,fõleg a rejtett hülye hibákkal,és az új konstrukció gyári hibáiról ne is beszéljünk,amirõl még a tervezõje sem tud.Ha egy készülékben több elektronika is van,nem lehet kimérni,hogy egymással hogyan kommunikálnak,a PDA csak az hibát írja ki az okot nem.Amire rájövünk a trükkökre jön az újabb generáció. Sajnos úgy látom,hogy néhány embernek most én vagyok a közellenség,mert megmertem kérdezni,hogy miért akar mindenki beleturkálni mindenbe.Nyilván nem azokra az emberekre gondoltam akik valamilyen elektronikai ismeretekkel,megfelelõ kézügyességgel,egy kis segítséggel megjavítják saját masinájukat.Azokra sem gondoltam akik teljesen jó rálátással vérprofin megoldanak sok komoly hibát is(Pl:ELWO),mert csak ezzel foglalkoznak.Az alap problémám az volt,hogy miért hiszi néhány full laikus,hogy interneten keresztül megtanulhat háztartási gépet javítani. Ja,még valami:Tisztítani kellett a cirkót,már többször láttam,hogy csinálják,nem nagy kunszt...Viszont eszemben sem volt tanácsokkal a zsebemben nekiállni,hívtam a mestert,megcsinálta ,fizettem,adtam jattot,megköszönte,én is megköszöntem a munkáját,jó szívvel gondolunk egymásra...Ennyi.Miért nem mûködik ez egy qrva mosógépnél is?
|
foruse: 2010.08.21 01:40:09 |
Wiking: Ha repülõ elektronikát tanultál akkor miért javítasz háztartási gépeket?????
|
foruse: 2010.08.21 02:12:48 |
Én az irodatecnikában vagyok érdekelt.A márkaszervizekrõl én nekem is megvan a véleményem a HP csak mérnököt tud kapcsolni ezért annyi amennyi. Kicsit nagyképûek.... Van olyan márkaszervíz aki kompletten cserél egységet 200000 ért mondtam hogy jöjjön ki az emberük az ügyfélhez és mondja meg neki, maga a gép 760ezer. Én megcsinálom ugyanazt egy óra alatt 34ezerért nos melyik jobb??? Egy biztos hogy a tintasugaras vackokkal nem koszolom össze a kezem mert párszor megszívtam, de vannak akik szeretnek barkácsolni. Én nem, mert azt is alig akarják kifizetni. A kiszállási díjat meg már évek óta elfelejtettem mert még azt sem akarják kifizetni nemhogy a munkát. Néha hobbiból én is szoktam ezt azt javítani, az elektronikát 6-os korom óta mûvelem, a mechanikát is szeretem. A munkám egyben a hobbim is! De 2 éve volt egy sztorim: Karácsony elõtt voltunk, este jött egy ismerõsömtõl egy pánik hangú telefon beszart a mosógép. Átmentem egy 2 éves Electrolux gépük volt LCD kijelzõ stb. Szétszedtem, a dobcsapágy az egyik oldalon széthullott a dob megdõlt és az ajtónyitó gomb nekiütközött a fûtõtestnek. Az ajtó kinyílt és beszorult a fûtõtest és az üst közé, a meghajtó tárcsa letörött a tengellyel együtt. Mivel az egész üst össze van hegesztve belsejében a dobbal nem lehet megjavítani. Kompletten a Sini 45 ezerért hozza meg, maga a gép 120 ezer volt! A csapágy meg olcsó kínai szar. Annak aki ilyet tervez azt kívánnám hogy olyan repülõvel utazzon az óceán felett amelyik ilyen vackokból lettek összerakva. Csodálkozna ha látná mikor a szárny leválik a törzsrõl......
|
foruse: 2010.08.21 02:36:08 |
Andrássy Gábornak: Csak nem laptopokat javíttat a KFKI-ba a Toshiba???
|
B.István2: 2010.08.21 04:29:14 |
Sziasztok, A márka szervíz szemlélet más mint a vállalkozói. Egy gyártó szervízének a fõ feladata a garos problémák megoldása és a visszacsatolás. Egy márkaszervíz által elvégzett javítás a gyártó elképzelése szerint kell történjen, ezt a készpénzes javítások nem bírják. Tehát nincs helyettesítés, bontott cucc beépítés, átalakítás stb követni kell a termék alkatrészlistáját ( az utolagos upgradeket, updateket), a javítás mélységében (alkatrész, modul szintü stb) pedig a kitalált folyamatokat. Például szoftveresen lefedik a terméket( tudnak vele kommunikálni, flashelni stb) de repair felszerelésük nincs, mert az drága (BGA-k esetében , még ha eszköz van is ami nem olcsó, nincs még hõprofil és így tovább),ezért az ilyen javításokat központosítják a gyártók ( a vevõ ilyenkor egy modul cserével fog szembesülni és annak az árával és nem fog örülni). Míg a vállalkozói szféra az esetleges információ, eszköz, anyag problémákat( ezek lehetnek az áraik miatt is) a jó ötletekkel és a fentebb említett márkaszervíz által nem nagyon elkövethetõ dolgokkal igyekszik kompenzálni.Ezentúl az utóbbi tevékenység sokkal szélesebb típusismeretet követel. De ha Valaki szereti a munkáját és érdekli az amit éppen csinál mindkét helyzetben jó szakemberré válhat szerintem! Üdv.: B.István
|
szibalint: 2010.08.21 07:23:33 |
üdv wiking: úgy látom, nem érted saját magadat. A multik hozzáállása Magyarországon nem elfogadható, nem járható út.Náluk nem szakmai kevélységrõl van szó, hanem a gazdasági erõfölénnyel való visszaélésrõl. Ne az országot akarják átformálni, hanem alkamazkodjanak az itteni helyzethez. Nem adnak az imázsukra. A fórumon az urak nem személy szerint téged kritizálnak, hanem a multik magatartását, amit Te is kénytelen vagy elviselni, általuk képviselni. Egy példám tavaly elõttrõl:Nikon Coolpix 3100 fényképezõgép zabálta az elemet.Fóti úti márkaszervíz, 3 hét. Többszöri telefonálás(írországi call-centeren keresztül)után bemegyek, mondják 55 eFt a javítás. Kérdem,megállapították a hiba okát?Igen, panelt kell cserélni. Nos, az elemtartón keresztül betettem egy hajszálat,elég észrevehetõen, ki sem nyitották. Akkor egy hasonló tudású gép 22-25 eFt-ba került. Mondtam,ez nonszensz, és még kértek bevizsgálási díjat, amit nem fizettem ki, mivel hozzá sem nyúltak. A Nikon nem gondol arra, hogy ezek után messze elkerülöm az összes terméküket és mindenhol elmondom , hogyan jártam velük. Itt a fórumon sok ember a saját kárán tanult és a más kárán is fog. A kölcsönös tanácsadás ezt próbálja csökkenteni. Elõfordulhat a legjobb szakemberrel is szakmai vakság,amikor nem veszi észre az egyszerû hibát. (De elõfordul szakmai gõg is.). Mindenki volt egyszer kezdõ, és lesz is még 20-30 éves elektronikai gyakorlattal is.Nekik is szoktak segíteni a fórumon. Bálint
|
Briz M: 2010.08.21 08:44:52 |
Ha nem lennék 50 éves / 28-án töltöm/ , elmennék Albániaba lakni.
|
ELWO: 2010.08.21 10:48:18 |
foruse! Wiking: Ha repülõ elektronikát tanultál akkor miért javítasz háztartási gépeket????? Nem akarok wiking helyett válaszolni,de gondolkodjál ma az országban hány helyen repkednek olyan gépek ahol komolyabb elektronika van szerelve? Anno annyi reptér volt hogy hírtelen fel sem tudom sorolni,pályamódosítás... Viszont megáll az ész,ezen a "a PDA-val töltöm fel szoftverrel,amit GPRS-el szedek le " Most már elhiszem ,hogy ,nem régen volt valahol táma szóval, 5 éves Indesitt gép sokáig állt és újra üzembe vették,pár mosás után hibajelzés nélkül megállt. Na nem csoda megtudta a pontos idõt azt annyi. lejárt a kihordási ideje. Ez azért egy piszkos trükk,vásárlási szokások ,stb. De hát azt csinállnak amit akarnak,legfeljebb akinek nem tetszik teknõben mos,az még analóg szerkezet. elwo
|
canon70: 2010.08.21 12:43:30 |
Elképesztõ mik mennek, milyen alapon használja fel bár ki is a szokásaimat engedélyem nélkül. Attól a vércukrom az egekbe mikor jön egy szórólap utoljára MOL-tól hogyan vagyok megelégedve az üzemanyagaival milyen javaslataim vannak a erre-arra stb. No én visszaírtam, hogy az autógáz Romániában sokkal jobb mert egyrészt jobb a fûtõ értéke másrészt kisebb fogyasztás, ennyit az elégedettségrõl. Arra, hogy milyen ötleteim vannak csak annyit írtam ezért valaki(k)ott nem kis pénzeket vesznek fel és ha ne megfelelõen végzi(k) a munkát akkor lapát és majd ha nekem fizetik ki azt az összeget elmondom melyek az ötleteim. Persze nagyvonalúan felajánlanak a szórólapon pár ezres ingyen tankolást a kisorsoltaknak, de a levett infóból, ötletbõl akár súlyos milliárdokat is kaszálhatnak. Gusztustalan ötlet rablás alamizsnáért. Az persze évekbe tellt míg a geci kínai hamisítványait ez eredetihez nagyon hasonló névvel árulta, hogy a megtévesztést megszüntessék. ADIDAS-adiads-odiods REEBOK-recebok stb. nem mindenki tudja még ma sem hogyan kell írni ezeket így sokan benyalták ezt is mire megszületett a törvény. Itt ez a nyomáskorrekciós tényezõ a gáznál egy röhej, akkor a víznél villanynál miért nincs ja persze az fittyet hány a fizikára ez is csak lehúzás, mint a fûtõérték amit otthoni körülmények között nem tudok mérni de ha tudnám se lenne jogalapom reklamálni mert NEM HITELES, mint ahogyan az a víz óra sem hiteles amelyet megveszek egy szaküzletben és rajta van hogy a az Országos Mérésügyi Hivatal bevizsgálta de nem hiteles így sem. Hiába mutat kevesebbet rögtön a szolgáltató órája után bekötve.
|
foruse: 2010.08.21 15:50:26 |
ELWO: Én fanatikus szervizes vagyok, rengeteget fórumozok külföldi kollégákkal, járok külföldi kiállításokra, konferenciákra, szaktanfolyamokra figyelem a szakmám piaci változásait, trendjeit. Aki viszont nem így tett pl. sok volt kollégám, kihullottak sajnos. Volt közöttük jó néhány profi. A repülõgép iparban viszont szakember hiány van! Az már más tészta hogy ott egy javítás után alá kell írni egy jegyzõkönyvet, így komoly felelõsséget kell vállalni. Más: Elolvastad amit a nyomtatódról írtam?????????
|
ELWO: 2010.08.21 19:28:25 |
furse! Elovastam,kösz. Repülõipar,lehet hogy hiány van szakmai téren,csak gondolom nem ott ahol wiking lakik,és ez ugye nálunk még gond.. nem szívesen hagy az ember hátra csapot-papot. elwo
|
Multi Multiplikato: 2010.08.21 19:50:27 |
foruse: csak de, hiszen mondtam. De nincs ám kék fog meg gprs, csak droidolás: elõre beégetett bios chip beforrasztása, szétrángatott csatlakozók cseréje, meg ilyesmi. A nagyon makacsul rossz lapokat leselejtezik a csipába, mert a franc se találja meg, hogy a hét réteges nyákban melyik viánál van szakadás, vagy hogy a csillió smd kondi közül melyik repedt meg... nem is éri meg vele napokig szórakozni, amikor nem egész 10e Ft egy vadiúj alaplap legyártásának a költsége... ha 1e Ft-os óradíjban megment a magyar droid egyet, az tök jó, ha nem sikerül, az se baj.
|
wiking: 2010.08.21 22:37:27 |
A repülõgépezés nagyon érdekes dolog vigyázni kell vele,nagyon sok célorientált,specifikus összetevõje lehet,ami bizony néha nagyon nagy szakmai zsákutcának bizonyul.A 80-as években megtanultam a MI-24-es vadászhelikoptert javítani,ilyen tanfolyam,olyan tanfolyam (rádiótér,fegyverzett,pilótafülke,hajtómûtér,deszanttér) .Az egész komcsi blokkban nálunk és a ruszkiknál volt a nagyjavításuk.Szétszed, felújít, összerak,visszaad a seregnek.Miután komcsi banda belefulladt a saját sz@rába,cseszhettem a speciális tanulmányaimat,mert már csak a ruszkik nagyjavítják a masináikat,Ergo képezhetem át magam megint egy rakás tanulással személy szállító gépekre.Persze saját zsebre.Na akkor kézcsók...Ezután hosszú évekig autóelektronika,motorvezérlõk,riasztók,autó extrák,persze közben ez volt a hobbym is.Hála Istennek amiben elektronok áramlanak,szinte mindenhez hozzátudok kapirgálni,bár most már a millió lábú procik,bolha pöcsnyi smd-k, és a százezres Weller állomások korában nem szívesen.Csodálatos az elektronika fejlõdése,a szemem láttára épült az új világ...és a mai napig szeretek hibákat javítani,hát most éppen háztartási gépekben...Éppen ezért is tisztelek hozzáértõ szakembereket akik szívvel-lélekkel dolgoznak és teljesen mindegy,hogy márkaszervizes,vagy egyéni vállalkozó.Én sem laptop-al jöttem ki anyám valagából,marha sok forrasztóónt kellett elhasználnom,amíg eljutottam ide,hogy azt mondhatom "számítógéppel javítok számítógép vezérlésû háztartási gépeket...Pedig nem ezt tanultam."Ennek ellenére a cég szakmailag maximálisan megbízik bennem,én pedig igyekszem lelkiismeretesen dolgozni,ebben a lelkiismeretlen világban.Szerintem nagyon sokan vagyunk így,akiknek egész életükben össze volt szurkálva az ujja a vezeték blankolástól... Ezért nagy szomorúság számomra,hogy a mai világban nem becsülik meg a szakmunkát...a kétkezi meló nem divatos. Viszont az is igaz,hogy mi is dobáljuk ki a 30 ropis paneleket,(pedig engem érdekelne, mi,és miért kattyant el rajta).Ahogy látom minden alul van méretezve egy kicsit,3ft-alkatrészek miatt repülnek ki a panelek néha.A cégnek nem éri meg javítgatni.Ezenkívül jellegzetesek a motor tekercs zárlatok,amit egyszerûen nem értek,miért nem keresnek rá megoldást a mérnökök.Egy motor gyári értéke egy 20-as.Sokszor a víz cseppen a motor csatlakozójára,ami szintén védhetõ lenne egy db mûanyaggal.Egy csepp víz+230=motor kábel,vezérlõ,néha motor kuka.40-50 ezer gari költség,egy filléres mûanyag miatt.Néha csak a csatlakozó belsejében látom a tûhegynyi fekete áthúzást a tacho-generátor felé,persze csak akkor veszem észre amikor két hónap alatt már megevett két vezérlõt.Azt sem értem miért nem védik a paneleket a feszültség ingadozás ellen, csak nálam hetente 2-3 db emiatt repül ki...Darabja 15-45 pengõcske.Néha sírni tudnék,micsoda pazarlás.A 2009-es platform szinte csak smd-vel van tele,sõt már elkezdték mûgyantával kiöntögetni,szét sem lehet szedni roncsolás nélkül.Pá-pá triak és védõ dióda csere!Esetleg ha venni akar valaki, 30 körül kapja üresen,szoftver nélkül.Az új vízszint szabályzónk egy digitális elektronika,nem lehet kimérni sem,csak valami frekvencia mérõvel,viszont literre pontosan szabályozza a vizet.Ez annyira új,hogy a PDA szerviz teszt programját is megzavarta,hibának írta ki. Hát Uraim nem tudom mi lesz a jövõ.Egy egyszerû mosógépünknek csak a fûtõbetéte és az ajtózára kimérhetõ,motor nem szétszedhetõ,csapágy csere nincs.A kezelõ és a vezérlõ nem igen piszkálható,csak ami nem romlik el rajta.Ja,még ékszíj csere mehet,szivattyú csere szintén.Na ezek szinte sose mennek tönkre. Ettõl függetlenül,pár éve az ûrrepülõgép mégiscsak a fejünkre esett...
|
szeva000: 2010.08.22 01:02:48 |
Wiking komám te egy agytumor vagy.... Ennyit egy szaksz"a"rvízrõl... Ha egy köcsög szervizes nem tud lefúrni egy motorról 4szegecset és szerinte csak a szivattyú és az ékszíj cserélhetõ....nah az ilyen ember menjen a ...................-ba! MI MAGYAROK VAGYUNK! A tirpák francia,olasz sz*rházik soha az életben nem fognak ki rajtunk! Sajna az a abj,hogy a magyar népnek kellene ezt felfogni és egy darabot sem kellene ezekbõl a szarokból megvenni. Én most voltam kint a franciáknál...érdekes,ott a whirlpool valami istani gép..5-6-8-10év és még megy...akkor mi a szart adnak itt el????? nah,jó,hogy bebaszatam ma :D
|
foruse: 2010.08.22 01:37:28 |
Wiking: Az tény hogy a külföldi kiruccanásaim sokba kerülnek, de szakmailag hosszú távon megéri. Anno 91 elején a volt régi cégemnél kisebb cirkusz alakult ki meg persze az irigykedés, mikor kivettem egy hét szabit repülõre ültem és kimentem a CeBit-re Hannoverbe. A volt fõnököm majd fel robbant.... Azt tudni kell hogy nagyon sok termék cocom listás volt s emiatt itthon nem lehetett látni többek közt a színes fénymásoló is! Természetesem rengeteg újdonságot láttam és persze sikerült jó kapcsolatokra is szert tennem. Mivel szakmai belépõm volt olyan kísérleti stádiumban lévõ berendezéseket is volt alkalmam látni amit csak késõbb ismerhetett meg a nagyközönség. De idehaza mi volt az irigykedésen kívül??? Semmi, mindenkinek megadatott hogy kimenjen és bõvítse a szakmai ismereteit, tudását. Az már más tészta, hogy én nem voltam a Kanári-szigeteken, Korzikán pancsolni......
|
wiking: 2010.08.22 18:30:41 |
Sajnálom Uraim,hogy nem igazából lehet folytatni az eszmecserét kulturált formában.Szinte mindenkinek van véleménye,ami esetleg nem egyezik,de megfelelõ formában tudja közölni a nyilvánossággal. Erre megjelenik egy ilyen fiszfasz000,és két kocsma látogatás között ráokádja a lelkivilágát a klaviatúrára. A rendkívül cizellált lelkivilágról tanúságot tévõ hozzáröffenésre ennyit szeretnék reagálni: 1: "Komád" neked a Párizsban kutyaszart sepregetõ "õshonos Francia" néger,akivel ott tartózkodásod alatt valószínûleg a Rue st Louis en l lle egyik büdös kis kocsmájában megbeszéltétek Einstein relativitás elméletét, külön kitérve az energia-impulzus tenzor,és a hosszúság-kontrakció egymáshoz való viszonyára... 2:Kérdésedre válaszolva amelyben párhuzamot vonsz egy bizonyos emberi végtermék,és az országunkba importált háztartási cikkek minõsége között,a következõket tudom közölni: Sajnálatos módon a kinti idióta mérnökök szintén párhuzamot vonnak,és azt feltételezik,hogy a kelet európai vásárlók nagy része szintén azon a szellemi szinten vegetál,ahonnan most panaszos jajszavad könnyû szárnyú pillangója fellibbent. Számodra is érthetõen:Azt hiszik itt mindenki hülye, és ide minden szar jó.Esetleg ha nem, majd Te úgyis jössz a fúrógépeddel és megváltod a világot...(Bár négy lefúrt szegecstõl még nem javul meg egy mûgyantával kiöntött,zárlatos tekercs,szarrá kopott kollektor) Ne erõlködj a válasszal,úgysem olvasom el,inkább menj igyál még valamit,ki tudja talán még le is doktorálsz belõle...
|
foruse: 2010.08.23 00:57:48 |
Van ilyen, lehet hogy egész nap kontakthíbát javított denszesszel és annak a gõze csapta meg szegény 000-ásunkat. Én mindenesetre szeretem ezt a fórumot is holott külföldi oldalakon is vannak segítõkész kollégák a világ minden tájáról, volt aki ausztráliából segített egy gyári hibát feltárni..
|
szeva000: 2010.08.23 07:25:20 |
jajj wiking komám...maradtál volna a hajón... Egész véletlenül én meg is tudom tekercselni azt a rossz motort,nem csak a szegecset lefúrni...nah,látod ez a különbség kettõnk közt..én dolgozok is a gépen,nem alkatrészcserélõ,pénzlehúzó vagyok.Az a baj,te az életedben nem fogsz arra a szintre eljutni,ahol én 20 éve elkezdtem.Csak én már 16éves koromban villanymotort tekercseltem,mert érdekelt.De legyél büszke magadra,hogy egy panelcsere már megy :D:D
|
ELWO: 2010.08.23 12:40:54 |
ÜDV! Na most kéne egymás felmenõinek emlegetését befejezni! Kivételesen ,mivel mind kettõtökkel eddig jó levelezõ viszonyban voltam,szóval... Mindenki a maga területén próbálja levezetni a feszültségeit. Wiking a maga szervízes területén szakember,(Még hasznos infókat kaphatunktõle,ha kész segíteni)szeva pedig ( volt az,amíg fel nem lázadt,megértem az indulatát)szóval,egyik sem most kezdte. Ez a fórum nem errõl szól. ENDE...
|
B.Laca: 2010.08.23 12:42:24 |
Üdv! Elfoglaltságom miatt csak most tudok hozzászólni. Szóval: Edõcs Lacinak most nagyon igaza van! A vitaindító kollégának meg legfeljebb csak kis részben, de igazából nem is értem, hogy ez a kérdés - mármint a címben megfogalmazott - miért merült fel benne? Ezek szerint nem olvasta elég figyelmesen az általa említett elmúlt egy év során a hozzászólásokat? Igen, vannak olyan "háziasszonyok", akik feltesznek javítással kapcsolatos kérdéseket, de az esetek nagy részében azért azt a választ kapják, hogy egy szakit bízzanak meg a javítással. De nagyrészt ez a fórum nem errõl szól. Hanem arról, hogy mi szakmabeliek próbáljunk segíteni a másik kollégán, ahogy tudunk, lehetõleg szakmai féltékenység nélkül. Vagy már ez is baj? A vitaindítónak nyilván az lenne az érdeke, hogy a saját márkaszervizén kívül ne is nyúljon más az adott márkájú háztartási készülékekbe, hiszen azért nyilván többet javítanak meg mások belõle, mint amennyi elcseszett gép aranyárú javításra esetleg hozzájuk kerül. DE: érdekes dolog a szakmaiságot emlegetni akkor, amikor egy (esetleg több, de nyilván nem egy CAD szintû) kezelõ szoftver betanulásával, némi típus szerinti tipikus hiba ismerettel és a márkaszervizben rendelkezésre álló komplett részegységek, vezérlõpanelek, alkatrészeknek gyakorlatilag találomra való cserélgetésével keres valaki hibát, majd mikor egy vezérlõpanel cseréje után kijelenti, hogy õ mekkora ász, mert megjavított egy igen bonyolult háztartási eszközt. Ennyi erõvel én is k.vára menõ számítógépszerelõ vagyok, mert a múltkor rájöttem, hogy az ügyfél asztali gépe azért nem hajlandó elindulni, mert az 5 éves tápegysége bemondta az unalmast ( miután egy másik, a kezem ügyében lévõ táppal a gép tökéletesen elindult ), és így "megjavítottam" a gépet. Azt megintcsak zárójelben teszem hozzá, hogy most már az eredeti tápegység is mûködik, mert azt tényleg MEGJAVÍTOTTAM. Aztán egy idézet a vitaindító hozzászólásból: "Ezzel nem is lenne akkora baj,ha megértenénk,hogy a NÉHÁNY ÉVRE tudatosan OLCSÓNAK gyártott masinákat sajnos nem a balkáni szintû fizetésekhez tervezi a mérnök nyugaton,ez nem a gyártó hibája." HÁT MÁR HOGYNE A GYÁRTÓ HIBÁJA LENNE! Hiszen pontosan az élettartam megterveztetés manapság a gyártók egyik nagy találmánya! Amikor külön mérnökcsoportok foglalkoznak azzal, hogy azt a C4 jelzésû 85 fokos elkót milyen közel kell "tervezni" a tápkapcsoló tranyó hûtõbordájához, hogy kb. 3-4 év múlva kiszáradjon, és BIZTOSAN ne induljon el a készülék. Igen, valóban ipari szemetet gyártunk manapság globális szinten, csak az a kérdés, hogy ez kinek a szempontjából jó? Mert a környezetvédelem, és a vásárlók szempontjából biztosan nem. Persze az extraprofit szempontjából nézve már más a leányzó fekvése. Hát nekem ennyi a véleményem. Meg az, hogy kicsit több tiszteletet érdemelnének azok a 20-30 éve a szakmában levõ kollégák, akiknek a kisujjukban több tudás van, mint a topic indító egy adott márkájú készülékekrõl szerzett márkaszervizes összes "javítási", panelcserélgetõs tapasztalatai a hibakódokkal együtt!
|
szeva000: 2010.08.23 13:20:43 |
háát mégis elwonak van igaza :) De már muszáj volt innom :DDD,csak alyankor nem bírok magammal. Nomeg sajna már keményen rúgtam össze a port whirlpool márkaszervízzel.(az egész üst alól kiszakadva a lengéscsillapítónál...próbáltam az ügyfélnek segíteni,hogy a szavatosságot érvényesiteni lehessen.Nah még én lettem a marha,meg miattam szakadt ki az egész hulladék üst ....az volt az indok részükrõl,hogy én belenéztem és így nem adnak másikat...most erre mit mondjak???Ezek után jött az asztalraverek és kuss verzió...Az már hatott és az ügyfélnek megoldották a baját....Ha iylen szakszervíz van mindenhol,inkább nem kérek belõle...azért remélem nem ez a jellemzõ.Megnevezni nem is akarom hol volt,dél alföld.) Sajna míg ilyen lesz ezeknek a szervízeknek a hozzáállása,sok jót nem hinném,hogy várhat egy szerelõ,hogy segítsenek.Pedig neki ezzel se több,se kevesebb nem lenne.Maximum híre menne,hogy ezek tök normálisak. Uhogy van is okom berágni egy szakszervízesre,bárhol és bármikor.Igaz,értelme nem sok van. B.Laca mond talán nagy igazságot,hogy alapjából a gyártók felelõsek a behatárolhatatlan,nem javítható gépekért,ráadásul ezt szándékosan,tudatosan építik fel. Azért remélem belebuknak ebbe a szemétgyártásba és átgondolják a profitorientált termelésüket vagy értelmes alkatrészárakat határoznak meg,ami nem egy mosógép ára,mint most.
|
Sváb: 2010.08.23 14:40:38 |
Üdv Mindenkinek! Szerintem azért van ez a fórum, hogy az ilyen mezítábas szerelõk, mint én, aki gépész, és kb. negyven éves gyakorlattal kényszerült pályát módosítani, az tudjon valahol, valakiktõl segítséget kérni, hogy az esetenkénti szopása rövidebb ideig tartson. Ezért azután most van itt az alkalom hogy köszönetet mondjak a rendszeresen aktív segítõknek. Az meg, hogy idõnként a Manci néni is segítséget kér, lelke rajta. Nekem meg mindegy, hogy a segítõm márkaszervizes, vagy független szerelõ.
|
Ehhez a témához már több mint 30 napja nem érkezett hozzászólás, így lezárásra került.
|
Belépés
|