Az eddig feltett összes kérdés címében vagy tartalmában kereshetsz:
*a kereső nem keres a válaszokban, további hozzászólásokban. Erre jelenleg a címlapon lévő Google kereső használható
|
P.István-2: 2017.02.20 07:50:16 |
Sziasztok! Gyárilag szerelt pótféklámpában 4x4 ledbõl 15 el van ugorva. Tudtok rá valami beszerzési forrást? Kb 8x8 mm-es áttetszõ anyagból van a közepén "összeolvasztva" a 3 mm-es piros leddel. Üdv István
|
Tron: 2017.02.20 08:37:22 |
Üdv! Ezen leírás alapján aki még nem látott ilyen lámpát bontva (pl én) nemnagyon fogja elképzelni, mit is keresel. Fotót lehet róla? Ajánlom a www.lomex.hu oldalt is
|
bbéla: 2017.02.20 09:28:13 |
Szia. Én is a Lomexnél vettem, 34-15-37 számon.
|
bbéla: 2017.02.20 09:29:20 |
Bocs, a közepe 05 és nem 15. 34-05-37
|
Tron: 2017.02.20 11:31:28 |
Ezt én is kiszúrtam, de a leírásban 1 apró szó nincs 4lábúról. És még 1 gondolat: ha 16-ból 15 led már elszállt, ott valószínûleg nem a beépített ledekkel lehet a gond.
|
F-Yoci: 2017.02.20 15:55:13 |
Üdv! Legtöbb féklámpában eddig 8x8-as méretben Superflux ledeket láttam. [LINK] Nem a ledekkel van gond alapból, vagyis mostmár azokkal is, hanem a túlhajtásukkal a fényerõ miatt.
|
Tron: 2017.02.21 06:37:34 |
Ha nem is 8*8, de a lomexnél is akad, pont a fentebb is említett cikkszámon. Bár fel nem bírom fogni, hogy pont egy ilyen alkatrésznél, ahol fontos az ÜZEMBIZTONSÁG, ki az az elcseszett agyú mérnök, aki túlhajtásra tervez.
|
P.István-2: 2017.02.21 08:58:32 |
Sziasztok! Úgy néz ki amit Yoci belinkelt. Amúgy nem igazán értem a túlhajtást. Igaz csak panelt kaptam és nem tudom , hogy elektronika vagy direktben az akkufesz táplálja. A lényeg ,hogy 4-vel vannak sorban és aztán párhuzamosan. 4x3 12V , bár ez ideális esetben 14,4 ami jócskán túlhajtja. Van pár elõtét ellenállás. 4 db 4,4R + 1 dióda. A lomexes tippet is köszi , megnézem. Üdv István
|
Tron: 2017.02.21 19:39:17 |
Na ez az! Mért gondolod, hogy 3V-os? 2.2-2.8 üzemi feszültségû a linken látható LED. Vagyis annak a 4.4R-nek 0.8-3.2V-ot kéne megennie úgy, hogy csak 20 mA csordogáljon át rajta. Nálam az ohm törvény alapján nem jön össze. [LINK]
|
F-Yoci: 2017.02.21 20:54:52 |
Üdv! Egy pótféklámpa izzó is bármikor kiéghet, tehát nem szempont, hogy meghibásodik-e, szerintem, néhány évig így is bírja... A lényeg a nagy fényerõ, hogy nappal is jól látszódjon, és minél a kevesebb elõállítási költség... Nekem egy hasonlónál pár éve csak a soros dióda adta be a kulcsot, és túl nagy feszültség esett rajta. Ott 4-3-4 led volt sorban, és a két szélsõ 4-es csoporton már nem érte el a nyitófeszültséget sem. És az elcseseztt agyu mérnökök újabb jó példája, hogy Megane II v1.ben a motortérben levõ biztosítéktábla normál helyzetben van elhelyezve, levéve a tetejét, hozzáférhetõek, cserélhetõek a biztosítékok. A v2-ben (2005-tõl) ezt a biztosítéktáblát fejjel lefelé tették be, hozzáférhetetlenül, mivel izzóhiba/ zárlat miatt kiment egy, lekelett bontani a fél motorteret (akku ki, komplett akkutartószerelvény ki, computer ki, kábelköteg szétbont), hogy kilehessen fordítani, és elérni a biztosítékokat... 1 bizti csere is minimum 2 óra...
|
Tron: 2017.02.22 07:00:19 |
"Egy pótféklámpa izzó is bármikor kiéghet" Igen, de azt a (pót)fékláûmpa ízzót eleve arra a problémás környezetre tervezték (12-14V + rezgés), ezt a ledest meg azzal kezdik, hogy 3-10x túlhajtást kap???? Anno vettem egy autóriasztót. Két nap múlva vittem vissza, hogy rossz. A boltos csodálkozott, mert igazából ki sem volt bontva. Tényleg nem volt, csak pár szál dróttal bekötöttem és bevágtam a mélyhûtõbe. -10°C-on már nem mûködött ...
|
cubajani: 2017.02.22 08:39:23 |
Igen, de régen arra tervezték, hogy mûködjön, mostanában meg arra, hogy ne sokáig.
|
Ehhez a témához már több mint 30 napja nem érkezett hozzászólás, így lezárásra került.
|
Belépés
|