elektrONline - Távjavítás üzenőtábla :: Ledes pótféklámpa.
Vissza az elektrONline címlapjára !

Ha valamilyen készülék építése, vagy javítása közben tanácsra, segítségre lenne szüksége, küldje el Távjavítás üzenőtáblánkra !

<< Vissza az előző listához <<         >> Új téma indítása >>

Teljes lista megjelenítése
a legfrissebektől kezdve

750209
Ledes pótféklámpa.

Az eddig feltett összes kérdés címében
vagy tartalmában kereshetsz:


 

Belépés

P.István-2:
2017.02.20
  07:50:16
Sziasztok!

Gyárilag szerelt pótféklámpában 4x4 ledbõl 15 el van ugorva. Tudtok rá valami beszerzési forrást?
Kb 8x8 mm-es áttetszõ anyagból van a közepén "összeolvasztva" a 3 mm-es piros leddel.

Üdv

István

Tron:
2017.02.20
  08:37:22
Üdv!
Ezen leírás alapján aki még nem látott ilyen lámpát bontva (pl én) nemnagyon fogja elképzelni, mit is keresel.
Fotót lehet róla?

Ajánlom a www.lomex.hu oldalt is

bbéla:
2017.02.20
  09:28:13
Szia. Én is a Lomexnél vettem, 34-15-37 számon.
bbéla:
2017.02.20
  09:29:20
Bocs, a közepe 05 és nem 15. 34-05-37
Tron:
2017.02.20
  11:31:28
Ezt én is kiszúrtam, de a leírásban 1 apró szó nincs 4lábúról.

És még 1 gondolat: ha 16-ból 15 led már elszállt, ott valószínûleg nem a beépített ledekkel lehet a gond.

F-Yoci:
2017.02.20
  15:55:13
Üdv! Legtöbb féklámpában eddig 8x8-as méretben Superflux ledeket láttam. [LINK]
Nem a ledekkel van gond alapból, vagyis mostmár azokkal is, hanem a túlhajtásukkal a fényerõ miatt.
Tron:
2017.02.21
  06:37:34
Ha nem is 8*8, de a lomexnél is akad, pont a fentebb is említett cikkszámon.
Bár fel nem bírom fogni, hogy pont egy ilyen alkatrésznél, ahol fontos az ÜZEMBIZTONSÁG, ki az az elcseszett agyú mérnök, aki túlhajtásra tervez.
P.István-2:
2017.02.21
  08:58:32
Sziasztok!

Úgy néz ki amit Yoci belinkelt.
Amúgy nem igazán értem a túlhajtást.
Igaz csak panelt kaptam és nem tudom , hogy elektronika vagy direktben az akkufesz táplálja.
A lényeg ,hogy 4-vel vannak sorban és aztán párhuzamosan. 4x3 12V , bár ez ideális esetben 14,4 ami jócskán túlhajtja. Van pár elõtét ellenállás. 4 db 4,4R + 1 dióda.
A lomexes tippet is köszi , megnézem.

Üdv

István

Tron:
2017.02.21
  19:39:17
Na ez az!
Mért gondolod, hogy 3V-os?
2.2-2.8 üzemi feszültségû a linken látható LED.
Vagyis annak a 4.4R-nek 0.8-3.2V-ot kéne megennie úgy, hogy csak 20 mA csordogáljon át rajta.
Nálam az ohm törvény alapján nem jön össze.

[LINK]

F-Yoci:
2017.02.21
  20:54:52
Üdv! Egy pótféklámpa izzó is bármikor kiéghet, tehát nem szempont, hogy meghibásodik-e, szerintem, néhány évig így is bírja... A lényeg a nagy fényerõ, hogy nappal is jól látszódjon, és minél a kevesebb elõállítási költség...

Nekem egy hasonlónál pár éve csak a soros dióda adta be a kulcsot, és túl nagy feszültség esett rajta. Ott 4-3-4 led volt sorban, és a két szélsõ 4-es csoporton már nem érte el a nyitófeszültséget sem. És az elcseseztt agyu mérnökök újabb jó példája, hogy Megane II v1.ben a motortérben levõ biztosítéktábla normál helyzetben van elhelyezve, levéve a tetejét, hozzáférhetõek, cserélhetõek a biztosítékok. A v2-ben (2005-tõl) ezt a biztosítéktáblát fejjel lefelé tették be, hozzáférhetetlenül, mivel izzóhiba/ zárlat miatt kiment egy, lekelett bontani a fél motorteret (akku ki, komplett akkutartószerelvény ki, computer ki, kábelköteg szétbont), hogy kilehessen fordítani, és elérni a biztosítékokat... 1 bizti csere is minimum 2 óra...

Tron:
2017.02.22
  07:00:19
"Egy pótféklámpa izzó is bármikor kiéghet"
Igen, de azt a (pót)fékláûmpa ízzót eleve arra a problémás környezetre tervezték (12-14V + rezgés), ezt a ledest meg azzal kezdik, hogy 3-10x túlhajtást kap????

Anno vettem egy autóriasztót. Két nap múlva vittem vissza, hogy rossz. A boltos csodálkozott, mert igazából ki sem volt bontva.
Tényleg nem volt, csak pár szál dróttal bekötöttem és bevágtam a mélyhûtõbe.
-10°C-on már nem mûködött ...

cubajani:
2017.02.22
  08:39:23
Igen, de régen arra tervezték, hogy mûködjön, mostanában meg arra, hogy ne sokáig.


Ehhez a témához már több mint 30 napja nem érkezett hozzászólás, így lezárásra került.