Vissza az elektrONline címlapjára !

Ha valamilyen készülék építése, vagy javítása közben tanácsra, segítségre lenne szüksége, küldje el Távjavítás üzenőtáblánkra !

<< Vissza az előző listához <<         >> Új téma indítása >>

Teljes lista megjelenítése
a legfrissebektől kezdve

760380
Straus fűkasza (ST/GT2500G-023J)

Az eddig feltett összes kérdés címében
vagy tartalmában kereshetsz:


 

 

címlap >> Távjavítás üzenőtábla

Kovács Erik:
2017.06.19
  19:16:19
Sziasztok! Van nekem egy Straus fűkaszám (tudom hogy elég gagyi...), de segítséget szeretnék kérni tőletek minden csavar meg van húzva a szerkezeten az elsőtől az utolsóig, karbi kitakarítva, 1:25ös keverékkel feltankolva, szikra van... elvileg minden meg van a működéshez sőt kompresszió is van... mégsem indúl még a századik rántás után se... az volna a kérdésem hogy a gyújtást hogy tudnám be állítani mert szerintem rosz helyen lehet meg a levegőcsavart mennyire tekerjem ki? Azt hozzá teszem hogy kétszer volt használva csak... a válaszokat előre is köszönöm!
Quasi:
2017.06.19
  19:51:12
Hali!

Ehhez 25-ös keverék való, nem 50-es?
Kissé dúsnak találom a 25-öst.
Két használat után nem lehet elszennyeződve a karburátor. Ez egy zsír új fűkasza? Már nem garanciális?
Ha kitakarítottad, akkor bevihettél valami hibát a beállításokba.
Előfordul az üzemanyagszűrő dugulása is, ha nem ügyelnek tankoláskor hogy nehogy növényi törmelék kerüljön a tankba.
Maguktól nem szoktak elállítódni a beállító csavarok.
Ha nehezen indul, akkor szokták eltekergetni a csavarokat ami nagy hiba, mert utána már biztosan nem fog elindulni.
Ha már teljesen elállítottad, vidd el egy szakműhelybe, ahol műszerrel be tudják állítani.

SSanya:
2017.06.19
  20:06:11
Hi!

Kapásból cserélj gyertyát benne! A gagyi kínaiak nem megbízható minőségűek. Megszívtam vele. Látszatra, kivéve volt szikra. Szemre megfelelő. ...de az Istenért se indult. Vettem bele egy Bosch-t, azóta hidegből felhozva (pincében tárolom) is a 3. rántásra indul. Nem egy nagy összeg, próbáld ki, hátha...!

Üdv
SSanya

Vastagh Norbert:
2017.06.19
  21:19:41
Hú, az a 25-ös keverék szerintem is sűrű lesz ;-) A Rigába kellett olyan (a Pannóniába meg 10-es, ha jól emlékszem ;-) Ezek már rég 50-es keveréket szeretnek, a túl sok olaj sem jó!!!

Gyertyával kétütemű kismotoros időkben régen én is szívtam úgy, hogy kivéve van szikra, "nyomás alatt" meg nincs. Kétüteműhöz (...főleg, a 25-ös keverékkel etetik ;-) amúgy is kell tartalék gyertya, mert eszi.

Nem tudom, takarításhoz el kell-e tekergetni a csavarokat a karburátoron? Mert ha nem, és előtte működött, szerintem ne is tekerd el, mert annyira nem egyértelmű jól vissza / beállítani. Elméletileg nem kell azt sohasem bántani, ha egyszer jó volt (legalábbis nekünk van otthon két >20 éves Stihl, egyiket sem tekergette még soha senki)

Egyébként valami hasonlókkal szívott az após is, meg a sógora is, de azok már új korukban sem akartak indulni, meg menni. Azt hiszem, ezeket talán jobb elvinni valami megbízható szervizbe vásárlás után, és beállíttatni, mert mintha azóta viszont (évek óta) gond nélkül használnák őket! Gyanítom, hogy gyárilag sem volt toppon a beállítás: illetve azt annak kellene beállítani, aki eladja! Aztán vagy sikerül neki, vagy nem ;-)

elaci:
2017.06.20
  12:39:19
Hi!
A kétütemű motorok legérzékenyebb pontja a megfelelő gyújtógyertya. Figyelni kell a hőértékre is, kipróbáltam sokfélét, nekem a 225 -ös jött be, azzal évekig elment. Persze ez nem jelent semmit, másfajta is jó lehet.
Én is kínlódtam vele évtizedeken keresztül, a végén megdöglött a gyújtás elektronika, egy kis fekete műanyag kocka amiből kijön a szikrakábel. Eldobtam az egész kacatot, vettem egy négyüteműt.

Lac

Tavaszi Tibor:
2017.06.21
  12:14:24
Nekem is olyan volt-van. A karomtól Swartzenegger is félt volna mire beindítottam.Ha beindult akkor benzin kifogyásig ment rendesen. Szétszedtem, a karbi tömítés az cseréltem mert gatya volt, ( vékony klingeritből vágtam bele, és gyertya csere. Azóta nem mondom hogy pöcc-röff de max 5 rántás és megy . Igen a 25ös keveréket kell neki adni, ezt kifejezetten irja a könyve. Szóval annyi pénzért kifejezetten nem rossz . Üdv
Kovács Erik:
2017.06.21
  15:16:36
Sziasztok 😊 köszönöm a sok infót kipróbáltam minden tippet de semmi változás nem történt... annyira felmérgelt a technika hogy le vettem a hengert és meg lett az ok amiért nem indult a masina... a próbléma az hogy a dugattyun sajtot lehet reszelni, a gyűrűket kb 1 óra alatt sikerült külön választani a dugattyútól... ugy voltam vele hogy a henger is gatya de csodával határos módón tükör sima mindenhol... felhívtam a srácot akitöl vettem 2 használat után, kérdeztem tőle hogy milyen keveréket tankolt bele erre a valász hogy elsőnek 50-st utána meg tiszát mert nem volt olaja
.. 😠😠 igy hát ez a hiba oka de legalább a fele ár vissza jön 😊 Nagyon szépen köszönök minden infót meg tippet!!
Vastagh Norbert:
2017.06.21
  21:04:51
Ez állati jó :-) Ha nincs motorolaj, töltsünk nyugodtan tiszta benzint a kétüteműbe, tök hülye volt, aki kitalálta, hogy olaj is kell hozzá :-)
Tavaszi Tibor:
2017.06.22
  16:06:40
hali. Vannak még ilyen technikai zsenik ! Jót röhögtem !
Quasi:
2017.06.23
  08:13:34
Kéz alól venni ilyesmit, nem szerencsés dolog.
Mert legtöbbször, "okkal" adja el a tulaj...


Ehhez a témához már több mint 30 napja nem érkezett hozzászólás, így lezárásra került.