Szép napot mindenkinek,nem szorosan elektronika a kérdésem. 2006os 1.6-os benzines. Az a gondom hogy nagyon büdös a kipufogógáz szaga,összetétele. Kiszállok pl kaput nyitni és megcsap ez az erős szag. Amúgy nem füstöl más orra alá menet közben és erő is van. Aki ránéz ,csak legyint,mit akarok 18 éves,mind ilyen. Azért hátha van valakinek ötlete ehhez,előre is köszönöm.
Nem értek az autókhoz sem ;-) , de nemrég ment tönkre a kis Peugeot-ban itthon (igaz, nem benzines, hanem dízel) az EGR szelep. Először csak kicsit ment vacakul, aztán nagyon, végül már piszok nehezen indult, aztán leállt.
A vége felé irdatlanul büdös jött a kipufogóból: gondolom túl sok kipufogógázt kevert vissza a motorba. Rendesen betojtam, amikor éreztem, azt hittem valami komoly baja van ;-)
Nem tudom, az autódban van-e EGR szelep, ha van, esetleg érdemes lenne ránézni.
Sziasztok. Mostanában rövid utakat teszek meg vele, akkor be sem melegszik, hogy dolgozhatna a katalizátor. Viszont több mint 10 éve nálam van és korábban is mentem rövid utakat és nem volt büdös.
Szerintem a katalizátor melegen sem csinál semmit, max annyit, hogy meleg. Viszont a szenzor benne nézi,hogy nem jut-e benzin bele. Ezt viszont hidegen is. Diagot köss rá.
Mivel a a szonda egy gázelemző, és a katalizátor még hideg, a motor induló, hideg állapotában, és nem látja el a feladatát, ezért a gázelemző is késve gyűjti az adatokat, különben falshibákat küldene ECU-nak....
Hali. Azért van az ujabbakban fűtött lambda szonda hogy minél hamarabb elérje az üzemi hőfokát . De ilyenkor mindig rá kéne dugni obd-re és vizsgálni a keverék képzést és a lambda értékeket. Az mindent elmond.
Rövid utak ártanak a motornak,katalizátornak. Nekem hondám van,tavaly 19 éves korában kellett katalizátort cserélnem,találtam ugyan olyat olcsón(70). Volt 300-ért is. Érdemes a neten körülnézni mert komoly ár különbségek vannak.A tiedhez KB 70-től indul a csere darab. Ennyi pénzért jobb megvenni ha kell mint sok pénzt kiadni a tisztításra.Próbáltam az enyémet házilag tisztítani de értelme nem volt mert lukas volt a kerámia közepe.A csak katalizátor csere sem olcsó és sérülhet.A komplett egészet egy szerelő pillanatok alatt cseréli,így remélhetőleg a munkadíj olcsóbb. Nekem van diag műszerem és avval kiderült mik a rossz alkatrészek.
Hali. Apropó ! A büdös alatt mit értesz ? Mert ha benzin szagú akkor a keverék képzést kell meg vizslatni de ha olaj akkor meg a motorod kopottságára utal. Az lehet épp szelepszár szimering fáradás ( jellemzője a közvetlen indítás utáni majd elmaradó kék füst ) vagy rosszabb esetben dugattyú gyűrű kopás, leragadás ( főleg az alsó olaj lehúzó gyűrűnél ). Ha fehér akkor meg víz kerül kis mértékben az égéstérbe. ( kezdődő hengerfej tömítés probléma, rosszabb esetben hengerfej hiba. ) Szóval a büdös tág fogalom :-)
Tiborral nem vitáznék igaza van de ezek ellenőrizhetők. Víz fogy e a rendszerből ez hideg állapotban a hűtővíz betöltő nyílásán ellenőrizhető,főleg úgy ha van mivel utántölteni.Az olajbetöltő fedél belsejében habos lerakódás és pára látható. Olajfogyás nívópálcán látható,Akármit írnak én hideg motornál nézem mert úgy már minden visszafolyt. A szagot okozhatja vacak benzin,például sok etanol. Ami ugye metanol is lehet és jellegzetes szaga van.