Sziasztok, itt van nálam egy Percedos EVSE,aminek a tápja volt rossz. Az már működik,de egy furcsa dolog van benne. Három relé van a készülékben és egy kvázi Fi relé. Meg egy két apróság. A három relé a nullát, fázist és a védővezetőt ( !) kapcsolja! Egyfázisú a cucc. Ezt a szabvány nem is engedné,szerintem - védővezetőnek folytonosnak kellene lenni - de a gond az, hogy a védővezető reléje nem húz meg. Mivel nem tudom kipróbálni, lehet,hogy csak a kocsira dugáskor húzza meg? A másik kettőt meghúzza és a 230 Volt meg is jelenik a kocsi csatlakozón. Használ elektromos kocsit valaki?
... megjegyzem nem szereltem ilyet, de szerintem a 230V nem jelenhet meg a csatlakozón az autó nélkül. Vagy nem jól értem, hogyan próbáltad... Amíg nem kommunikál az autóval és nem talál mindent rendben, nem hiszem hogy kiadhatja a 230V-ot a kimenetre.
Szia, ez jó kérdés,lehet,hogy úgy van,ahogy írod, nem tudom. Úgy próbáltam,hogy bedugtam egy leválasztó trafóba. Utána földelt ajzatba is. Én azt gondolom és amit utána olvastam, hogy ez csak annyit csinál, hogy be lehet állítani az áramot, több lépésben. Illetve FI reléként működik. Én csak azt gondolom, hogy a védővezetőt csak meg kellene húznia. Egy kolléga javította már, ő reléket cserélt, mert elégtek. Utána nem működött. Igaz is lehet, mert a tápja nem ment 5 Voltot ad a digitális résznek és 24 Voltot a reléknek. Ez most meg is van.
Jóltudod: védölföldet nem szaggatunk meg. Viszont ha ez a kapcsolás a fogyasztó felőli oldalon van, akkor élhet amit Tomi írt: a kütyü csak akkor ad ki bármit, ha rá van dugva a kocsira. Mondjuk én a földelést akkor se szakítanám meg sose.
Hozzászólás ehhez a témához :
Az ön neve:
E-mail:
Tárgy:
Üzenet:
Biztonsági kód:
Írd be a biztonsági kódot, vagy ha regisztrált felhasználónk vagy, akkor a jelszavadat :