Vissza az elektrONline címlapjára !

Ha valamilyen készülék építése, vagy javítása közben tanácsra, segítségre lenne szüksége, küldje el Távjavítás üzenőtáblánkra !

<< Vissza az előző listához <<         >> Új téma indítása >>

Teljes lista megjelenítése
a legfrissebektől kezdve

101725
Légzsák índítók

Az eddig feltett összes kérdés címében
vagy tartalmában kereshetsz:


 

vadmalacka:
2007.03.23
  13:13:32
Sziasztok!

Van Valaki, aki elmélyedt ezek lelkivilágában?
Köszönöm.


Aladár:
2007.03.23
  13:24:48
Szia!

Engem is érdekelne a téma. Szerteném újrabõröztetni a kormányomat (marea), és légzsákos...
Szóval nem merem csak így leszedni, nehogy eltörje az orromat.

Üdv.:Aladár

vadmalacka:
2007.03.23
  13:38:04
Hy!
Maga az elektrónika a kézifékkarnál van, általában. pl. a mareában az inditási infók egy 68hc moci prociban vannak. Ha durran a légzsák ezt kell alaphelyzetbe tenni, hogy ujra tudjon durranni, és ne jelezzen a chekcontrol. Egy ilyen elektronika, had ne mondjam mennyi.
Aladár:
2007.03.23
  13:58:08
Tehát ahhoz, hogy levegyem a kormányt, ki kell kapcsolnom az elektronikában ezt a funkciót, különben vehetek másik két bontott légzsákot. Jól mondom, vagy elég, ha a reléjét kihúzom addig?
vadmalacka:
2007.03.23
  14:22:00
Szia!
Ahhoz hogy levedd a kormányt szét kell huzni a légzsák csatiját. Semmi nem lesz, csak valszeg, ha visszadugod, a check-en kigyullad a hiba lámpa. Ja és lehetõleg akku le.
bandita:
2007.03.23
  14:34:22
Helló!

Barátnõmék Citroen Xsarajában / régebbi xsara/ világit a légzsák hiba lámpa, az autót fejrerakták 3 éve de a lufik nem durrantak benne, viszont azóta ez a helyzet.
Mi lehet szerinted vele, müködnek a légzsákjai?

köszi
üdv
a

vadmalacka:
2007.03.23
  14:44:14
Hy!
Na ez az. A xarákban 93c66-ban van a dump, egyesekben 95080-ban. Ezeket kéne alaphelyzetbe billenteni. Ehhez kéne a tudomány hogy melyik HEXát hogyan kell átírni ??????
Balázs:
2007.03.23
  15:03:39
Hali Vadmalacka!

Tudnál nekem vmi infót küldeni ezekrõl ha van neked??
Természetesen privátba!
Balázs

zbéla:
2007.03.23
  15:23:31
2002-es Xsara Picasso-hoz kapásból tudnék küldeni jó tartalmat, kinyíltét is, így akár össze is volna vethetõ a kettõ...
vadmalacka:
2007.03.23
  15:31:04
Hy!
Elküldenéd õket?
KÖszi!
Busi Ferenc:
2007.03.23
  15:47:06
Hali!
Klímázáskor sokfélét leszedtem.A legfontosabb:áramtalanítani az autót!!!Akksi le!Még ilyenkor vagy fél percig robbanás veszélyes.Ez azért, ha ütközéskor akku sérül elõször, még belsõ kapacitás tudja indítani.Kormány burkolat le.Utána a kormány alatt 2db kb8mm lyuk.Itt van hátulról felfogatva a lufi.Ez imbus vagy / általában/ torx fejû csavar.30-as TORX.Ezeket kiszed.Valószínû csavart nem tudod kihúzni.Ezután óvatosan felemeljük a kormányról és óvatosan széthúzzuk az alatta lévõ csatlakozót.Ezután levehetjük a kormányról.A kormány csavar mostmár oldható.Jelöljük össze a rúdjával!Nagyon vigyázzunk a kormánykerék alatt található kis kerek dobozkára! Ebben van az airbag vezetéke felcsévélve.Ez általában a kormánnyal együtt jön le.Mielõtt levesszük, húzzuk szét a csatlakozóját kb.10-20cm-re a kormányoszlop mellett.Narancs vagy sárga színû.A dobozkát szigetelõ szalaggal rögzítsük a kormánykerékhez, hogy ne tudjon elfordulni.Semmi esetre ne tegyük vissza az akkut ilyen helyzetben és ne kerüljön gyújtásra!Nem lesz baj csak hibakód keletkezik , amit csak szerviz tud törölni kb8eFt.
Hirtelen ennyi.
Üdv:Busi
zbéla:
2007.03.23
  16:06:26
Szia! Elküldtem. Bele is néztem, jópár különbség van a kettõ között.
vadmalacka:
2007.03.23
  16:09:20
Köszi!
Aladár:
2007.03.23
  16:11:55
Tehát nem annyira gáz!
Köszi az infókat. Akkor nem tudok kocsikázni másmilyen kormánnyal :( Kénytelen vagyok megvárni míg elkészül.
pgimv:
2007.03.23
  23:24:28
A légzsákot indító inflátor nem más mint egy izzószál.
Ezek ellenállása kb 1.6- 2.0 omh. Gyújtás ráadásakor gyakorlatilag ezt az ohmos ellenálláson folyó áramot figyeli a vezérlõ elektronika. Én ideiglenesen 1.8 ohmos ellenállást teszek a csatlakozóba. Eddig mindig bevált,úgy érzékeli az elektronika mintha légzsák lenne rajta és nem írbe az eepromba hibakódot.Ez a módszer jó a patronos övekhez is.
Szám Attila:
2007.03.24
  14:05:25
Mivel senki nem vetette fel a dolgot, ezért ideírom : Biztonsági okból az egyszer már indított légzsák indító minden esetben cserélendõ!!!
kaszi28:
2007.03.25
  12:23:02
Sziasztok!

A gyújtók ellenállását figyeli a légzsák vezérlõ, ezért a P.Guszáv által írt megoldás szereléskor jó ideiglenesen.
Ellenkezõ esetben lecsatlakoztatott légzsáknál, vagy övfeszítõnél gyújtás ráadásakor hibatárbejegyzés keletkezik, amit a légzsákvezérlõ egy eepromban tárol, és kigyullad a mûszerfalon a hibajelzõ lámpa.
A hibatárbejegyzés szervízmûszerrel törölhetõ.

Fontos, hogy bármilyen Airbag rendszeren végzett javítás esetén az akkut le kell csatlakoztatni!

Megerõsíteném Attila írását és kiegészíteném:

A légzsákvezérlõ, az eepromjában eltárol a légzsák, vagy övfeszítõ beindításával járó ütközéseknél egy csomú paramétert (fekete doboz funkció).
Ezzel párhuzamosan a hibatárolójában elhelyez egy hibabejegyzést, ami még szervízmûszerrel sem törölhetõ, éppen azért, hogy az ilyen légzsákvezérlõ mindenképpen cserélve legyen.
Ennek ellenére a piacon kapható olyan cucc, amivel lehet ezt is törölni és ezáltal újra felhasználhatóvá válik a vezérlõ.
Ez azonban elég veszélyes ugyanis a vezérlõkban mikromechanikai elven mûködõ gyorsulásérzékelõk vannak, amelyek az ütközés erejétõl függõen szintén sérülhetnek. Sõt a régebbi vezérlõknél még mechanikus érzékelõk is voltak, igaz ez csak a redundancia miatt.
Vannak olyan vezérlõk amelyeknél oldalütközés esetén a vezérlõ max. 3* újrafelhasználható marad. Ekkor is keletkezik hibatárbejegyzés, de az szervízmûszerrel törölhetõ.
Ekkor is eltárolódnak a Chrashdaten-ek, sõt a régiek nem íródnak felül, hanem azok is benne maradnak az eepromban.

Ebbõl látszik, hogy az eepromtartalom eléggé különbözik egy ugyanolyan típusú, felszereltségû autó nál ütközés elõtt és után.
A vezérlõk ráadásul kódolhatók különbözõ felszereltségre, övfeszítõ elöl, hátul, kikapcsolható utasoldali légzsák, överõhatároló, stb.

Üdv!
Kaszi

gabor22:
2009.02.19
  16:05:27
Egy renault clio II rol van szo 1.5dci motorral.Oldalrol volt utve az auto es kinyilt az oldal legzsak az kihejetesitettem egy 2 ohm os ellenalasal,az ovfeszitot is kihejetesitettem egy ugyanijen eellenalasal ,de meg mindig nem alszik ki a lampa vagyis kozben felgyul mivel kellene kihejetesitenem meg van valami nyomaserzekelo es azt gondolom az okozza hogy kozben kigyul a lampa majd magatol elalszik

Fenyvesi Gábor:
2009.07.04
  15:15:07
Hello,szépnapot!

Tud valaki segiteni nekem.?
A problémám a következõ.
Van egy tavriánk.Augusztus 4ig ki akarjuk használni,a tulaj meghalt és egy örökség.
A problémánk a következõ.A ventillátort tekeri inditáskort,de nem indul be a motor.Viszont a müszer falon vissza jelzés kulcs elforditáskor,se olajnyomás jelzés se semmi féle jelzés.semmi.Csak az elakadás jezõ müködik illetve a rádió.Ha tud valaki segiteni igy jo lenne.Már nem igazán akarunk rá költeni a kocsira.Ha tudjuk akkor csánld magad mozgalom.Meg ráadássul van más örökös is.Igy nincs értelme megcsináltatni,ha aug4 lejár a kötelezö is.
Várom minden segitséget.
Köszönjük.
Tisztelettel
FGabor.

Fenyvesi Gábor:
2009.07.04
  15:15:24
Hello,szépnapot!

Tud valaki segiteni nekem.?
A problémám a következõ.
Van egy tavriánk.Augusztus 4ig ki akarjuk használni,a tulaj meghalt és egy örökség.
A problémánk a következõ.A ventillátort tekeri inditáskort,de nem indul be a motor.Viszont a müszer falon vissza jelzés kulcs elforditáskor,se olajnyomás jelzés se semmi féle jelzés.semmi.Csak az elakadás jezõ müködik illetve a rádió.Ha tud valaki segiteni igy jo lenne.Már nem igazán akarunk rá költeni a kocsira.Ha tudjuk akkor csánld magad mozgalom.Meg ráadássul van más örökös is.Igy nincs értelme megcsináltatni,ha aug4 lejár a kötelezö is.
Várom minden segitséget.
Köszönjük.
Tisztelettel
FGabor.

Fenyvesi Gábor:
2009.07.04
  15:15:32
Hello,szépnapot!

Tud valaki segiteni nekem.?
A problémám a következõ.
Van egy tavriánk.Augusztus 4ig ki akarjuk használni,a tulaj meghalt és egy örökség.
A problémánk a következõ.A ventillátort tekeri inditáskort,de nem indul be a motor.Viszont a müszer falon vissza jelzés kulcs elforditáskor,se olajnyomás jelzés se semmi féle jelzés.semmi.Csak az elakadás jezõ müködik illetve a rádió.Ha tud valaki segiteni igy jo lenne.Már nem igazán akarunk rá költeni a kocsira.Ha tudjuk akkor csánld magad mozgalom.Meg ráadássul van más örökös is.Igy nincs értelme megcsináltatni,ha aug4 lejár a kötelezö is.
Várom minden segitséget.
Köszönjük.
Tisztelettel
FGabor.

Fenyvesi Gábor:
2009.07.04
  15:15:32
Hello,szépnapot!

Tud valaki segiteni nekem.?
A problémám a következõ.
Van egy tavriánk.Augusztus 4ig ki akarjuk használni,a tulaj meghalt és egy örökség.
A problémánk a következõ.A ventillátort tekeri inditáskort,de nem indul be a motor.Viszont a müszer falon vissza jelzés kulcs elforditáskor,se olajnyomás jelzés se semmi féle jelzés.semmi.Csak az elakadás jezõ müködik illetve a rádió.Ha tud valaki segiteni igy jo lenne.Már nem igazán akarunk rá költeni a kocsira.Ha tudjuk akkor csánld magad mozgalom.Meg ráadássul van más örökös is.Igy nincs értelme megcsináltatni,ha aug4 lejár a kötelezö is.
Várom minden segitséget.
Köszönjük.
Tisztelettel
FGabor.

mészáros zoltán:
2010.11.24
  11:29:38
BMW e 39 duplaindítós légzsákvezérlõ komputer reteszelése esetén mi a teendõ? Lehet vele valamit kezdeni, vagy csere szükséges?

Köszi


Ehhez a témához már több mint 30 napja nem érkezett hozzászólás, így lezárásra került.