Az eddig feltett összes kérdés címében vagy tartalmában kereshetsz:
*a kereső nem keres a válaszokban, további hozzászólásokban. Erre jelenleg a címlapon lévő Google kereső használható
|
Vastagh Norbert: 2021.06.10 13:00:31 |
Sziasztok! Tudom, ez így nagyon hülye kérdés, de hátha... Kinéztünk (és megnéztünk) a múlt hétvégén egy 2005-ös, MK6-os Fiesta-t, 1.3-as, 69 lovas benzines. Tip-top, friss műszaki, szimpatikus tulaj. Mondta, hogy a generátor új, meg valami kábelezés is. OK. Ma hívtuk vissza, hogy ha még megvan, megvennénk, erre azt mondja van egy kis probléma: a töltés visszajelző mindig jelez... Ettől függetlenül azt mondja megnézték, tölt, de emiatt cseréltek eredetileg generátort, ha jól értettem, egy ideig nem jelentkezett a hiba (bár gyanítom, hogy csak pár próbakört mentek vele az utcában, mert rendszáma sincs, és nincs bejelentve a biztosítónál) Szerintetek??? Mi lehet az oka? És ha valóban rendesen tölt, lehet így használni tartósan? Üdv: Vasti
|
Bimre: 2021.06.10 13:56:14 |
Szia! Vegyél egy szivargyújtóba tehető fesz mérőt! Akkor látod gyújtás nélkül mit mutat.Gyújtás közben nem szabad 10 volt alá esnie és amikor elindult 13.8-14.4 között kell mutatnia.
|
Szigeti Gábor: 2021.06.10 17:18:28 |
Sziasztok! Friss műszaki rendszám és biztosítás nélkül? Vagy ez osztrák történet és ott lehet ilyen? Csak akkor venném meg, ha kalandvágyó ember lennék és kíváncsi, hogy mi okozza a töltéshibát. Merthogy a generátort már kilőtte a gazdi és szerelője és nem akarnak vele vergődni. Olvass utána: "fiesta 2005 charger light" Ford tipushiba, most csak rápillantottam, nem találtam meg, hogy van-e megoldás. De a folyamat úgy indul, hogy: lámpa kigyullad, szerelő mondja akku, akkucsere után lámpa még mindig ég, szerelő mondja generátor, generátorcsere után lámpa még mindig ég, tulaj mondja a szerelőnek: "'nyád, itt fejeztük be!" Itt valaki írta, hogy az autóvillamossági szerelő szétbontotta a kábelkorbácsot, mert valahol sérült volt és zárlatolt egy kábel, ami ezt okozta: [LINK] itt is ezt írták: [LINK]
|
Vastagh Norbert: 2021.06.10 17:38:31 |
Igen, ez Ausztria, és itt ez teljesen normális ;-) Az autót ki lehet jelenteni (biztosító) , így nem kell rá biztosítást fizetni. Visszajelenteni 180€, ha rendszám is kell mellé, akkor kb. 200€. Ha nincs bejelentve, attól még pl. egy szervizes haver a kék rendszámával elviheti műszakira (mert a biztosítást itt a rendszámhoz rendelik, ami tartozhat több autóhoz - a kereskedős kék rendszáma meg gondolom bármilyen autóhoz, egy olyan havi biztosítási díjat fizet utána) A legtöbb eladásra hirdetett autó, amiről úgy gondolja a tulaj, hogy nem fogja ripsz-ropsz eladni, ki van jelentve (...de ettől még simán átpattintjuk rá a rendszámomat, és megyünk egy próbakört, csak rendőr ne jöjjön ;-) Akkor nem foglalkozok az autóval... Arra emlékszem, hogy az motorvezérlőnél (nagyon elöl van, a motor előtt) a kábelköteg ki volt bontva úgy 20 centi hosszan. Láttam a nyomait, hogy valaki műszerrel behatolt már pár vezetékbe: mondtam is az asszonynak, hogy talán nem annyira egészséges ott a szabadban az a kupac megtépázott szigetelésű kábel egy nagy esőben! Kár érte :-( Pedig tényleg patika állapotban van az autó kívül-belül, pöccre indult, nagyon szépen jár a motorja, ment a klíma, stb. De így csak a szívás lesz vele, az tuti. Otthon van jó villamossági szerelő ismerősöm, elvileg opció lenne az is, hogy otthagyom neki egy hétre, aztán eljátszik vele... A fickó szerintem engedne bőven az árból. Azt néztem, hogy egy új generátor 200€ körül van rá, ha esetleg bontottat vettek, és az is ugyanúgy vacak (ez is benne van azért) Szóval még rágódok rajta azért ;-) , meg megkérdezem a szerelőt, mert eléggé rutinos, talán meg tudja mondani, hogy menthető, vagy felejtsem el... Mert ha enged a fickó 300€-t (szerintem simán) , abból azért mér egy jó szaki kibogozza szerintem a hibát. Már ha ki lehet... Na, van min gondolkodnom megint ;-) Nagy szívás ez az olcsó kisautó: ma megnéztünk egy 2005-ös Peugeot 206 1.4HDI-t, szép volt, de a klíma nem működött, a motorból valahol fent rendesen folyt az olaj, a gumit totál le voltak futva rajta, meg a motortérben volt pár induló rozsda. Ha rendbe rakatnám, az annyiba kerül (illetve a klíma: ki tudja???) , hogy akkor már inkább nézegetek 1000€-val drágább autókat...
|
Csala Zsolt: 2021.06.10 17:44:54 |
A generátort azért ki lehet zárni viszonylag egyszerű eszközökkel. Akksira alapjáraton egy műszert és ha a kapocsfeszültségnél egyértelműen magasabb, és terhelve is, akkor az pipa. A vezérlő nem tudja, hogy töltés van. (gondolom én). Most így hirtelen ötletként végig csengetném a karosszéria elemeit, hogy nem-e test probléma van-e valamelyik kötésnél.
|
Vastagh Norbert: 2021.06.10 19:02:00 |
Zsolt, generátort cseréltek (szervizben) meg akkut is - ahogy Gábor már írta ;-) Azt olvastam, hogy ezekben már valami intelligens töltésvezérlés van (gondolom a motorvezérlő csinálja) , és simán lehet az is, hogy a motor pörög, és látszólag nem tölt... Meg szokta szívatni a rendszert nem ismerő "régimódi" szerelőket. Holnap azért egy telefont megeresztek az autóvillamossági szerelőnek: lehet, hogy kapásból tudja, melyik kábel és hol szokott elcsesződni, mert már 20 ilyet javított ;-) Volt pár éve egy MK4-es benyás Fiesta-m, abban nem működött a hőmérő a műszerfalon, meg úgy éreztem, nem kapcsolja be a ventilátort, amikor kellene. Itt utánakérdeztem: többen is írták, hogy az autóban már csak egy hőmérő van, és a motorvezérlő nem csak a befecskendezést igazítja az alapján, hanem az kapcsolja a ventilátort, ha kell, és a műszerfalon a műszert is az vezérli! Azt is hozzátették, hogy a "klasszik" szerelő nekiesik egy darab dróttal rövidre zárni a "gombát", ami szem előtt van, hogy arra indul-e a ventilátor? Mert ugye ha indul, akkor a gomba a rossz ;-) És hogy ezt nem igazán szabad annál az autónál, mert a motorvezérlő rossz néven veheti a zárlatot... Elvittem egy "klasszik" szerelőhöz, elővette a darab drótot, ahogy megjósolták, indult a gomba felé - mondtam neki állj, mégsem kérem a javítást, a viszont látásra ;-) Csak lesett ;-) Aztán elvittem egy rendes szerelőhöz, aki valami 5000 forintért megjavította. Na őt hívom fel holnap ;-)
|
Vastagh Norbert: 2021.06.10 19:06:14 |
Imre, attól, hogy veszek egy voltmérőt, még nem javul meg :-( Olvastam az előbb valahol, hogy pl. ez az intelligens töltésvezérlés tud olyat, ha valami hibát érez, hogy vésztöltés, fixen 13,8V vagy valami ilyesmi. Ezzel elvileg akár még közlekedni is lehetne, de van, hogy úgy gondolja a kompjúter, hogy mivel vészüzemmód, ezért nem lehet bekapcsolni a klímát... Na az meg nem hiányzik majd nekem pont a nyár közepén!!! Klímával is tuti leizzasztanak majd a lányaim az első pár száz kilométeren ;-)
|
Bimre: 2021.06.10 21:01:42 |
Norbi te kérsz tanácsot én csak gondolkodom.
|
Bimre: 2021.06.10 21:04:05 |
ja nem is értem minek próbálkozom. Biztos sok az 2-3 euró,hogy lásd mi id történik.
|
Vastagh Norbert: 2021.06.10 21:06:13 |
Ez igaz ;-) De nem szívatjuk magunkat, a fenének sem hiányzik... Nem is hívom fel a villamossági szerelőt, nem vesszük meg az autót semmiképpen. Most voltunk megnézni egy 207-es pözsót, 1.6HDI, 90 lovas, belül tip-top, kívül kicsit harcedzett (Graz-i autó volt ;-) , technikailag szerintem rendben volt, nekem meg elegem lett már a használt autó nézegetésből, úgyhogy megvettük. Egy gonddal megint kevesebb: holnap bejelentem, kötök biztosítást, kapok rendszámot, elhozzuk, és vezethetnek a lányaim :-)
|
Bimre: 2021.06.10 21:06:18 |
Persze kicserélték a generátort. És ha nem???
|
Vastagh Norbert: 2021.06.10 21:07:32 |
Nem sok a pínz, de szerintem felesleges időpocsékolás. Azt írják autós fórumokon, hogy az intelligens töltésvezérlés miatt csak így egyszerűen egy műszerrel nem lehet kideríteni, hogy jó-e a töltés! Ja, meg nem is értek hozzá... ;-)
|
Bimre: 2021.06.10 21:08:08 |
Millió és egy autó van ami biztos megfelelne.Képes vagy leragadni egynél mert úgy érzed ez a tuti. száz ilyen van még.
|
Vastagh Norbert: 2021.06.10 21:10:00 |
Imre, az osztrákok nem olyan nagy hazugok ám ;-) Egy 60 felé járó jól szituált muki árulja a Fiesta-t, kapásból mondta, hogy töltés gondok voltak, ezért cserélve lett az akku meg a generátor, meg valami kábelek (gondolom testeltek ezt-azt ide-oda, arra gondolt) Ma meg ő hívott, hogy gond van vele ismét. Miért hazudna???
|
Bimre: 2021.06.10 21:13:13 |
Nem hazudik Vállald át a gondot és kész . Ott az öröm.
|
Vastagh Norbert: 2021.06.10 21:13:34 |
Dehogy! Már le is mondtam róla. Autó millió van, de megbeszéltük az asszonnyal, hogy maximum 15-20km-t kocsikázunk autónézés céljából, de inkább kevesebbet. Így már (adott kereten belül, de túl öreg se legyen, a rozsda se egye, stb.) pár darab autó van csak. Az van, hogy a nepperek (külföldiek) elviszik az összes jó autót! Ma kíváncsiságból megnéztem: a használtautó hun Zalaegerszegen tudnék venni osztrák papíros, 2010-es, 1.dci-s Clio-t 2000€-ért! Itt használt autós oldalakon 3000€ alatt nem találtam ilyet...
|
Bimre: 2021.06.10 21:17:07 |
Akarod az autót? Tudod mi a hibája? Akkor mi a gond? Ennyire más lett a kinti mentalitás mint az itthoni? tökéleteset? Az úgy sincs
|
Bimre: 2021.06.10 21:19:26 |
Itthon kiszednék az izzót azt nem is látnád. Örülj!
|
Bimre: 2021.06.10 21:25:24 |
Tanulni akar a lányod? Ott a haver 1 es suzuki svitje kis lakatolás motor tökéletes és 1-200eft megvehető na azt lehet összetörni azért nem kár Most otthagyta a kereskedőnél mert ő vett egy gyönyörű Honda civic-et.
|
Csala Zsolt: 2021.06.11 06:14:43 |
"Zsolt, generátort cseréltek" Norbi, ott voltál? Mindegy milyen intelligens a töltésvezérlő, attól még a feszültség az feszültség.
|
Szigeti Gábor: 2021.06.11 08:30:46 |
Srácok! Ne bántsuk Norbit, megértette a problémát és nem akart egy gumicsontot. A tulaj meg tényleg korrekt volt, hogy felhívta a hiba miatt. Bimre: A swift csodás autó, a másodikat nyűvöm, de ha lenne lányom, inkább valami picit biztonságosabbat vennék neki. Soha nem az autóért kár, az emberélet fontosabb. A töltéshibára visszatérve: mindkét swiftemen előjött, az egyiken elég volt minden csatlakozót megtisztítani, az akku és a kasztni közötti testelést rendesen megcsinálni. A másik keményebb dió volt:időnként az autó megállt és setovább. Az akku totál lemerült. Bikázás vagy akkucsere után megint ment egy darabig, töltés volt, mindkét akku használható volt. 3 szerelővel vitatkoztam ezen, szerintük nem a generátor, mert tölt rendesen, biztos akku. Szerintem meg valami időszakos zárlat vagy a diódák hibája miatt leszívta az akkut. A vége az lett, hogy a kasztnist megkértem, hogy cserélje ki egy bontottra. Furcsán nézett, szerinte nem ez a baj, de kicserélte. Azóta, lekopogom, semmi baja. Az óracsoportba beépítettem egy voltmérőt, így mindig látom, hogy hogy áll az akku és van-e töltésem.
|
Bimre: 2021.06.11 10:11:04 |
Gábor igazad van az emberélet fontosabb. Zsolt én is így gondoltam. Bekapcsolnék mindent és ha megáll akkor lehet tényleg az elektronika. Engem is szívatott a szuzukim.Szerencsére az nem volt olyan intelligens.
|
Bimre: 2021.06.11 10:15:26 |
Azt nem tudom kint miként megy a használtautó vétel de szerintem hamar lemondtál róla.Nincs hibátlan autó másiknál lehet más lesz és később mikor már megvetted.
|
Bimre: 2021.06.11 10:44:26 |
Kimaradt olvasatomból a pözsós írásod. Leragadtam a fordnál.Az itthoni árakat nézve a ford jóval olcsóbb.
|
Bimre: 2021.06.11 10:49:05 |
Most néztem az idő bélyegeket.Elég gyorsan történtek az események.
|
Vastagh Norbert: 2021.06.11 12:00:07 |
Imre, itt nem olyan egyszerű műszakit kapni egy öreg autóra, ráadásul évente kell műszakira vinni. (Sőt, a 15 évesnél idősebb autókat, véletlenszerűen kiválasztva, közben is behívják: így szívtam meg a Mazda-val...) Zsolt, a feszültség az feszültség, na ez tuti ;-) A kérdés a MENNYI? Mert mérni úgy van értelme, ha tudjuk, hogy mit kell mérnünk. Szóval mérem a töltést: egyszer 12,5V-ot látok, aztán 14V-ot, aztán 13,6V-ot. Most akkor rossz a töltés, vagy így dolgozik az autó töltésvezérlése? A fórumokon olvasottak alapján az utóbbi: így működik, ezért nem "triviális" egy multiméterrel eldönteni, hogy jó, vagy rossz? Egy viszont biztos: ha a töltés lámpa világít, akkor az agy, ami vezérelné úgy gondolja, hogy valami nem kerek. Egyébként most inkább dízelt akartam a lányoknak, mert azzal azért mazsolaként könnyebb az élet: nem kell pörgetni meg kuplungot csúsztatni, majd az oktatós próbakörökön 1000km-enként nem azzal szívnak, hogy lefullasztják a kereszteződésekben ;-) A Fiesta meg egy kis gyenge benzines volt. Ez a 90 lovas 1.6HDI úgy viszi a kis kasztnit, mint a fene :-) Igaz, még csak utasként próbáltam, mert még egy hónapig vezetni nem tudok. De majd ha ezt elnyűtték, mindenképpen valami kis benyásat keresek helyette, mert elsősorban városi autó lesz a második, oda meg nem való dízel. A Fiesta 2005év elejei volt, és 2000€ volt az ára, a Peugeot 2008 év végi, és 2500€-ért hoztuk el. A Fiesta is elég "fullos" volt, de ahogy nézegettem tegnap este a 207 teszteket, a Peugeot-nál nem sok minden maradt ki az extrák listájáról, és a kényes hölgyeknek ez is fontos ;-) Én nem vagyok ilyen extra buzi, elügyfeleztem évekig az 1.1-es Golf I-el, beletekertem vagy 100.000km-t, és sohasem hiányzott semmi: volt benne motor, váltó, kormány, pedálok, működött az ablaktekerő, és még valami eredeti rádió is recsegett benne ;-) De utána 10 évig az F Astra kombink is full fapados volt, a leggyengébb motorral: mindenki hülyének nézett, de én nagyon szerettem! Megvan a rendszám stb. a Peugeot-ra, a biztosítás kicsit szíven ütött: második autóként a 90 lóerőre 83€ havonta... A Renault 110 lovas, az "csak" 66€. Szuper.
|
Bimre: 2021.06.11 13:33:08 |
Az jó sok.Enyém 150 paci 2000-es és évi díjam 23180ft.
|
Ehhez a témához már több mint 30 napja nem érkezett hozzászólás, így lezárásra került.
|
Belépés
|