elektrONline - Távjavítás üzenőtábla :: Kártékony akkutöltő ?
Vissza az elektrONline címlapjára !

Ha valamilyen készülék építése, vagy javítása közben tanácsra, segítségre lenne szüksége, küldje el Távjavítás üzenőtáblánkra !

<< Vissza az előző listához <<         >> Új téma indítása >>

Teljes lista megjelenítése
a legfrissebektől kezdve

866962
Kártékony akkutöltő ?

Az eddig feltett összes kérdés címében
vagy tartalmában kereshetsz:


 

Belépés

E.V.:
2021.10.21
  18:47:19
Üdv !

Ritkán használom mostanság az autókat, kvázi gyakrabban előfordul, hogy álló helyben lemerül az akku, egyikben, másikban.
Gyakrabban is töltök.
De mindegyik akkutöltőnél, a töltési ciklus végén, amikor az áramerősség (gondolom) lecsökken, a feszültség kórosan magas. 15 volt felett fejezi be a töltést a töltő.
Tudtommal ez nem használ az akkumulátoroknak.
Ez hiba akar lenni, vagy csak sajátosság ?

A másik kérdésem, egy elektomos "terhelővilla" azaz műszer lenne.
Régóta szükségem lenne már rá, csak fogalmam sincs, milyent, honnan is vegyek.
Mármint, ami a valós indítóáramot méri, és esetleg az akku állapotát.

Sajnos jelenleg a háromból 2 akku újonnan, csillagászati áron lett véve, és pont ez a kettő adta be a kulcsot nemrég, minimális használat után.
Az egyik, még talán ezer kilométert sem futott, de a másik sem nagyságrendekkel többet.
Azaz innentől visszatérek a használt példányokhoz, mert azokkal összességében jobban jártam.

Csak szeretnék beszerezni egy komolyabb műszert, és esetleg valami intelligensebb regenerálós akkutöltőt.

A tippeket előre is köszönöm !


szbálint:
2021.10.21
  18:57:09
szia: 14,8 V a max feszültség, az újabb autók is ennyivel töltenek.
Ha nem melegebb kézmelegnél az akku,nincs probléma

Bálint

SSanya:
2021.10.21
  19:20:01
Hi!

E.V.!
Itt nézz szét: [LINK]
Akkuval kapcsolatban mindenük (is) van.

Üdv
SSanya

Samcroft:
2021.10.21
  21:23:58
Ha picivel van a 15 V felett, azt még el kell, hogy viselje egy jó akku. De nálad valami baj lehet velük, mert töltés nélkül is menni kell nekik, akár 1 év után is.

Terhelővillát szerintem ne vegyél, egy valamire való árából több új akkut is vehetsz. A legegyszerűbb, ha indításkor méred a feszültséget (az akkun, nem szivargyújtó aljzatban, vagy bárhol máshol, nem is az akkusarun). Ha tartósan 8 V alá csökken, akkor az akku rossz.

Quasi:
2021.10.22
  07:49:40
Egy akku halála az ha csak dekkol, hamar elszulfátosodik.
A töltés/ kisütés ciklusok váltakozása az,
amire kitalálták.
A "mérővillás" cellafeszültség mérő, mára kiment a divatból, mert a mai akkuk zárt pp. edényben vannak, ahol nem hozzáférhetők a cellakivezetések.
Azok csak a régi, keménygumi edényes akkuknál voltak kívül átkötve.
nippur:
2021.10.22
  09:37:10
A kereskedelemben kapható akkuk nagyon hitványak akármilyen márkát vesz az ember. A gyárilag újonnan beszerelt akkuk sokkal jobbak, az a minőség kereskedelemben NINCS, a címkére nem lehet adni. 1 év után már nagyon fontos télen hetente rendszeren ránézni, töltögetni ha nincs naponta használva az autó.
E.V.:
2021.10.22
  10:06:47
Köszönöm !

A terhelővilla alatt digitális mérőműszer értettem, amelyik kiírja, mekkora indítóáramot tud.

Már rég be kellett volna szereznem egyet, és minden utamba kerülő akkut letesztelni, és megvenni, ha jónak bizonyul.

A két újonnan vásárolt beteg akkuból az egyiket sikerült helyrebillentenem, az talán újraéledt.
De nagyon ritkán van használva, mindhárom.
A másikat hiába adjusztáltam, mostam ki, savaztam újra, töltés közben újra beütött a cellazárlat, és nem hinném, hogy fel tudnám éleszteni.

Annyi öröm az ürömben, hogy hosszas kutakodás után sikerül két egészséges(nektűnő) fiatal akkut beszednem.
Így most egy darabig elleszek, és van vésztartalék is.

Persze, ettől még mindig nagyon keveset vannak használva, és lesznek még meglepetések, főleg télen.


Quasi:
2021.10.22
  10:38:22
Igen, mert sokat állnak.
Másrészt, ma már egy sor hülye készenléti elektronika is van az autókban, amelyek akkor is fogyasztanak, ha áll az autó...
Csala Zsolt:
2021.10.22
  11:18:34
Én azt csinálom,hogy min/ max funkciós lakatfogóval mérek egy indító áramot, azt megjegyzem és mérek egy min feszültséget, mikor egészsége az akksi. Ha gubanc van, pillanatok alatt lehet diagnózist állítani akku-önindító relációjában.
E.V.:
2021.10.22
  11:33:36
Persze, hogy sokat állnak, mivel egyre kevesebbet kóválygok, és több az autó a kelleténél.
A pénzt persze nyeli mindhárom, még álló helyzetben is.

Ha meg éppen nem nyelné, akkor a szerelők csinálnak új, és újabb hibákat az én pénzemen :-(

gyimi1:
2021.10.22
  14:28:06
Hali!
A terhelővillás műszer nem áramot mér, hanem cellafeszültséget, indítóáramot lakatfogóval, vagy megfelelő terhelhetőségű (sönt) ampermérővel mérünk.
E.V.:
2021.10.22
  15:43:03
Mint írtam, nem terhelővillára gondoltam, hanem olyan műszerre, amely az akku valós kapacitását/ indítóáramát méri.
Csak a terhelővilla leszármazottja valahol....
Csala Zsolt:
2021.10.22
  16:46:08
Az indítóáram értéke önmagában semmit nem fog jelenteni. Lecsökken, te elmész akksit venni és jön a meglepi. Mert az indítómotor belső ellenállása nőtt meg. (kefe). Jó az a terhelővilla szerintem.
Samcroft:
2021.10.22
  19:46:42
Nálunk az akkus boltban van mindenféle műszer, egy pillanat alatt megmérik, ami kell. Felétek nincs ilyen?
E.V.:
2021.10.23
  19:14:38
Én akarok mérni, és azt, amit jónak látok.

A drága, rövid életű bolti akkukból elegem lett.
Egy műszert fogok venni, ami méri az akku állapotát.
Ha megvan, vagy meglesz, akkor megcélzok minden ígéretes akkut, és úgy fogom megvenni, hogy tudom, mennyi van még benne.

Bár most egy darabig elleszek, azaz nem égetően sürgős a dolog.

Egyébként mindegyik indítómotorom tökéletes.
Ezeken a körökön már túl vagyok.

Csala Zsolt:
2021.10.24
  08:26:15
Én a szervizben megmérettem, hoztak egy zöld műszert, rákötötte és egy szalagra printelte az eredményt. 82 %-os az akksim.
E.V.:
2021.10.24
  11:38:18
Ezt szeretném magam elvégezni, ott, és ahol, amikor nekem tetszik, és ahány akkumulátoron csak lehetséges.

Ezért fogok műszert venni, jobb későn, mint soha alapon.
És, ha a szulfátmentesítésre van valakinek reális tippje, az is érdekelhet.

Csala Zsolt:
2021.10.25
  07:49:09
Szulfátmentesítésre lehetett kapni valami pittyegő kis kütyüt ( nem nevetni) amiben magam sem hittem, ellenben az általam nagyra tartott kollégám viszont igen,úgy hogy lehetett benne valami...


Ehhez a témához már több mint 30 napja nem érkezett hozzászólás, így lezárásra került.