elektrONline - Távjavítás üzenőtábla :: Elektromos kerékpár
Vissza az elektrONline címlapjára !

Ha valamilyen készülék építése, vagy javítása közben tanácsra, segítségre lenne szüksége, küldje el Távjavítás üzenőtáblánkra !

<< Vissza az előző listához <<         >> Új téma indítása >>

Teljes lista megjelenítése
a legfrissebektől kezdve

922865
Elektromos kerékpár

Az eddig feltett összes kérdés címében
vagy tartalmában kereshetsz:


 

Bimre:
2025.06.01
  17:55:27
Sziasztok!
Gondoltam vennék egy nagy kerekű elektromos triciklit.
Láttam 36-48V-ost.13A
Kérdésem:
A LION akukk helyet tudom e ólmos akkukról üzemeltetni?
Gondoltam 3-4 17A-es vagy 3-4 40A-es autó akkukról sorba kötve.Ezekkel el menne e tuti 30-40Km-ert?
Köszi a válaszokat!
Tron:
2025.06.01
  18:14:23
Szia!
Jelenleg (2. éve, 8000 km óta) egy Eleglide M1-et használok.
Eredetileg 36V 7.5 Ah-s akku volt benne, mára kicsit bővítettem (fért a kaszniba), így 10-es.
Eezzel most 2 oda vissza utat teszek meg melóba, ami 4×13km körül van és még marad benne tartalék (az eredeti kb ennyit tudott csak)
Egy Velence kör 33 km-e után még a fele megvan.
Hozzátenném (Imre járt már ott, a többieknek): 11 km után át kell jutnom a Gellért hegyen (vagy vissza azzal kezdem)
A vázban/ vázon szerelt akkucsomagokat nem tudod igazán átépíteni.
Párom csomagtartós akkus bringája eredetileg 3 db zselés ólomakkuval volt szerelve, most abban is 36V-10Ah Li-ion van, simán hozza a Velence kört vagy a Verőce-Vác távot és marad is benne.: [LINK] )
Persze tekerjük is a gépet
Vagyis a 30-40 km-es igényed igencsak alapszolgáltatás szinte bármelyik masinánál.
40Ah-val lemész a térképről
Az enyémhez van gázkar is, de ez nem minden típusnál alap.
Taki:
2025.06.01
  18:16:42
Szia.
Valószinű hogy a gondozás mentesre golndoltál.
Abban van 17,18,26A is.Ezekkel a 36 voltos kiváltható,elméletileg.Csak a töltőt kell hozzájuk igazitani,venni...Az elektronika kb megegyezik,hacsak nem épitettek be valami ordenáré baromságot..
Bimre:
2025.06.01
  18:25:35
Szóval én nem igazán bízok a LION akkukban ilyen használatra.
Egyszerűen kivenném az eredeti akkupakkot és tennék a csomagtartóba 3-4 ólmos akkut.
Aztán azokat töltögetném.
Amit venni szeretnék ,van hozzá gáz kar is.
Az is működik ólmos akkuval?
Nem bírja a térdem a tekergetést de ha lemerülne az akku akkor ezeknél mégis ott van utolsó lehetőségként a tekerés.
szbalint:
2025.06.01
  23:15:25
üdv:

[LINK]

Tron:
2025.06.02
  08:44:30
Nagyjából csak a teljesítményekre kell odafigyelni.
Az én bringám ugyan hivatalosan 250W-os motorú, de rövid ideig leadhat 400-at.
Vagyis simán 10A felett kell tudnia az akkupakknak.
Töltéssel nagy gondod nem lesz, a Li-ion 36V-os csomag és a 3×12V -os savas akku is ~42V-ig tölthető. Bár jólenne BMS a savasra is, de szerintem nem is létezik.

Sajnos azt kell mondjam, hogy az általánosabban használt Hailong Polly rendszerű, vázra szerelt akkucsomagokba nemnagyon fogsz semmiféle más cellát/ akkut beletenni, csak amire tervezték.
Vagy átszereled csomagtartósra, vagy eleve olyat nézel, azokban elfér 3 kisebb savas.

Vagy szerzel egy utánfutót :-)

szbalint:
2025.06.02
  09:09:59
szi: triciklit szeretne
Bimre:
2025.06.02
  11:02:44
Itt a szomszéd árul egy triciklit.
Sajnos nem az én súlyomnak való.
Nagy kereki vannak,szépen jött a terepen.
Bimre:
2025.06.02
  21:36:10
Erre 150kg terhelhetőség van írva.
Elbírja biztonsággal az én 125kg-at?
[LINK]
Vastagh Norbert:
2025.06.03
  00:14:09
Jó lenne tudni, hogy a 150 kiló az nettó, vagy bruttó? ;-) Mert 40 kiló maga a bringa, lehet, hogy a terhelhetősége valójában csak 110 kiló... Régebben nézegettem bringákat, és úgy emlékszem, hogy a "megengedett össztömeget" adták meg.

Amúgy meg a minőség a döntő itt is: nekem van egy kb. 25 éves HeavyTools (26"-os, mountain bike teló nélkül) meg egy pár éves Kenzel (28"-os Trekking első teleszkóppal) bringám, hát, verem a 150 kilót simán ;-) , de mindkettővel úgy megyek, mint egy ökör, át mindenen, le a padkákon, fel a padkákra lassítás nélkül, és bírják! A HT-ban egyszer kellett hátsó kereket cserélnem, mert szétesett a racsni, és nem vállalta hirtelenjében senki, hogy fűz bele egy új agyat :-(

Bimre:
2025.06.03
  01:12:25
Írtam az eladónak,várom a válaszát.
Tron:
2025.06.03
  09:04:17
Ki fogja bírni.
A Lofty-król csak jókat olvastam, 100 évesen, használtan sincs velük gond. Csak az akkuk fáradnak, de melyik nem?
A hatótáv amit írnak érdekes: a 35-x km-t szerintem teljesen elektromos módra értik, mert 12Ah akku mellé mostanság inkább az "akár 100 km" van feltüntetve.

Mint írtam, most az M1-et nyúzom. Hivatalosan 100 kilót bír, én kicsit több vagyok.
Az előző egy Wheeler (tán 2700), 5 évig nyúztam, első villa csere volt, de ebben benne lehetett a korábbi tulaj is, mert váltókar törötten vettem

Szóval a Lofty-val nem lesz gondod

Bimre:
2025.06.03
  09:34:38
Köszi!
Ez megnyugtató.
Néztem az ilyen fajta akkukat és a 3 olyan 40eft körül van.

Hozzászólás ehhez a témához :

Kérjük hogy minden mezőt töltsön ki, létező és működő email címet adjon meg.
Az üzenőtábla nem fogad html tag-eket és javascripteket sem!
Hozzászólással elfogadod a felhasználási feltételeinket.

Az ön neve:

E-mail:

Tárgy:

Üzenet:

Biztonsági kód: Biztonsági kód

Írd be a biztonsági kódot, vagy
ha regisztrált felhasználónk vagy, akkor a jelszavadat :

                       

Moderálási kérés küldése emailben:

Ez a topic, vagy tartalma offtopic ezen a fórumon
Ez a topic, vagy tartalma törvényt, jó izlést sért, vagy spam, kérem a törlését!


Belépés