Sziasztok! Gondoltam vennék egy nagy kerekű elektromos triciklit. Láttam 36-48V-ost.13A Kérdésem: A LION akukk helyet tudom e ólmos akkukról üzemeltetni? Gondoltam 3-4 17A-es vagy 3-4 40A-es autó akkukról sorba kötve.Ezekkel el menne e tuti 30-40Km-ert? Köszi a válaszokat!
Szia! Jelenleg (2. éve, 8000 km óta) egy Eleglide M1-et használok. Eredetileg 36V 7.5 Ah-s akku volt benne, mára kicsit bővítettem (fért a kaszniba), így 10-es. Eezzel most 2 oda vissza utat teszek meg melóba, ami 4×13km körül van és még marad benne tartalék (az eredeti kb ennyit tudott csak) Egy Velence kör 33 km-e után még a fele megvan. Hozzátenném (Imre járt már ott, a többieknek): 11 km után át kell jutnom a Gellért hegyen (vagy vissza azzal kezdem) A vázban/ vázon szerelt akkucsomagokat nem tudod igazán átépíteni. Párom csomagtartós akkus bringája eredetileg 3 db zselés ólomakkuval volt szerelve, most abban is 36V-10Ah Li-ion van, simán hozza a Velence kört vagy a Verőce-Vác távot és marad is benne.: [LINK] ) Persze tekerjük is a gépet Vagyis a 30-40 km-es igényed igencsak alapszolgáltatás szinte bármelyik masinánál. 40Ah-val lemész a térképről Az enyémhez van gázkar is, de ez nem minden típusnál alap.
Szia. Valószinű hogy a gondozás mentesre golndoltál. Abban van 17,18,26A is.Ezekkel a 36 voltos kiváltható,elméletileg.Csak a töltőt kell hozzájuk igazitani,venni...Az elektronika kb megegyezik,hacsak nem épitettek be valami ordenáré baromságot..
Szóval én nem igazán bízok a LION akkukban ilyen használatra. Egyszerűen kivenném az eredeti akkupakkot és tennék a csomagtartóba 3-4 ólmos akkut. Aztán azokat töltögetném. Amit venni szeretnék ,van hozzá gáz kar is. Az is működik ólmos akkuval? Nem bírja a térdem a tekergetést de ha lemerülne az akku akkor ezeknél mégis ott van utolsó lehetőségként a tekerés.
Nagyjából csak a teljesítményekre kell odafigyelni. Az én bringám ugyan hivatalosan 250W-os motorú, de rövid ideig leadhat 400-at. Vagyis simán 10A felett kell tudnia az akkupakknak. Töltéssel nagy gondod nem lesz, a Li-ion 36V-os csomag és a 3×12V -os savas akku is ~42V-ig tölthető. Bár jólenne BMS a savasra is, de szerintem nem is létezik.
Sajnos azt kell mondjam, hogy az általánosabban használt Hailong Polly rendszerű, vázra szerelt akkucsomagokba nemnagyon fogsz semmiféle más cellát/ akkut beletenni, csak amire tervezték. Vagy átszereled csomagtartósra, vagy eleve olyat nézel, azokban elfér 3 kisebb savas.
Jó lenne tudni, hogy a 150 kiló az nettó, vagy bruttó? ;-) Mert 40 kiló maga a bringa, lehet, hogy a terhelhetősége valójában csak 110 kiló... Régebben nézegettem bringákat, és úgy emlékszem, hogy a "megengedett össztömeget" adták meg.
Amúgy meg a minőség a döntő itt is: nekem van egy kb. 25 éves HeavyTools (26"-os, mountain bike teló nélkül) meg egy pár éves Kenzel (28"-os Trekking első teleszkóppal) bringám, hát, verem a 150 kilót simán ;-) , de mindkettővel úgy megyek, mint egy ökör, át mindenen, le a padkákon, fel a padkákra lassítás nélkül, és bírják! A HT-ban egyszer kellett hátsó kereket cserélnem, mert szétesett a racsni, és nem vállalta hirtelenjében senki, hogy fűz bele egy új agyat :-(
Ki fogja bírni. A Lofty-król csak jókat olvastam, 100 évesen, használtan sincs velük gond. Csak az akkuk fáradnak, de melyik nem? A hatótáv amit írnak érdekes: a 35-x km-t szerintem teljesen elektromos módra értik, mert 12Ah akku mellé mostanság inkább az "akár 100 km" van feltüntetve.
Mint írtam, most az M1-et nyúzom. Hivatalosan 100 kilót bír, én kicsit több vagyok. Az előző egy Wheeler (tán 2700), 5 évig nyúztam, első villa csere volt, de ebben benne lehetett a korábbi tulaj is, mert váltókar törötten vettem