elektrONline - Távjavítás üzenőtábla :: Elektromos autó töltő
Vissza az elektrONline címlapjára !

Ha valamilyen készülék építése, vagy javítása közben tanácsra, segítségre lenne szüksége, küldje el Távjavítás üzenőtáblánkra !

<< Vissza az előző listához <<         >> Új téma indítása >>

Teljes lista megjelenítése
a legfrissebektől kezdve

927657
Elektromos autó töltő

Az eddig feltett összes kérdés címében
vagy tartalmában kereshetsz:


 

colorekft:
2025.10.28
  16:50:20
Sziasztok!
Használ e valaki közölünk tisztán elektromos autót? Én most vettem egyet kihasználva az állami támogatást. Valamilyen töltőt viszont venni kell hozzá, mert az 1 fázisú gyári az nagyon gyengének tűnik. 3 fázisú 11KW-osba gondolkodok, de melyik márka az aminek az ára nem horror. Nézegetve a 40 ezertől már kapható, de a fél millát is meghaladja némelyiknek az ára. Persze az eladók mind a sajátját favorizálja.
Van e valakinek tapasztalata ezekről? Meg szabad e venni az Aliexpresről a viszonylag olcsó töltőket?

Köszi, üdv,
colore

colorekft:
2025.10.28
  16:52:20
... ja az kimaradt, hogy 90 KWh-ás az akkupakkom.

Csala Zsolt:
2025.10.28
  17:14:32
Üdv, a töltő az a kocsiban van. Neked EVSE kell, és jó hálózat! Az EVSE mondja meg a töltőnek, hogy mekkora árammal tölthet.
colorekft:
2025.10.28
  19:04:35
Lehet, h rosszul fogalmaztam, köszi az infót, de nem ez volt a kérdés. :)
Csala Zsolt:
2025.10.28
  19:11:59
Akkor még egyszer: A töltő a kocsiban van! Az adott! Azt csak kocsival együtt tudod cserélni!
(ha tévedek, kaszi kijavít)
Kecsuka:
2025.10.28
  19:50:02
Üdv!
Ugyan ez volt a dilemmám a nyáron. Először is Csalánál a pont, a töltő járműben van AC esetén. Neked valóban EVSE kell, lehetőleg három fázisú. Egy kaptafára készül az összes. A beállított áramerőséget lekommunikálja az autóval, aztán a többit az autó intézi. Amikor kész a töltés az autó szól , hogy kész. Lehetőleg olyat vegyél ami távmenedzselhető (Wi-Fi) és több féle áramerősség beállítható. Ha időzítve akarsz tölteni, nem árt ha kompatibilis az autód "okosságával" az EVSE "okossága". Nem árt ha vannak biztonsági funkciói, pl. földelés folytonosság védelem, vagy hőfok védelem. Az Alin ugyan azok a töltők vannak, persze olcsóbban, mint amit itthon kínálnak. Végül én is onnan rendeltem, európai szállítótól 4 napon belül nálam volt. A gyalázat az, hogy ugyan olyan tudású és minőségű berendezések ára között többszörös az eltérés. Arra nagyon figyelj, hogy ha ki akarod használni a nagy teljesítményt akkor combos és biztos hálózat kell, hatásos földeléssel, külön védelemmel, külön kiépítve. (másfeles alu, és sodort kötés nem játszik: instant tűzvész)
Üdv: Kecsuka!

colorekft:
2025.10.28
  20:59:48
... és melyiket rendelted? Meg vagy vele elégedve? A model számát megírnád?
A hálózattal nincs bajom 3x35A -em van, hozzá 20KW-os napelemem. A téli fűtésem már évek óta erről megy, viszont évente 8-10 MEGAVATT!! tartalékom marad, amit autózásra akarok használni. A töltőhöz külön 5x2,5-es sodrott rezet húztam ki az órától. A végére fi-relé + 3x25A kismegszakító. 3x15 A-t akarok max használni.

Kecsuka:
2025.10.28
  22:04:29
Szia!
Nekem elég az egy fázisú, konnektoros, mivel plugin hibridem van, 19 kWh akksival. AFYEEV "márka jelzésű"-t vettem. Ugye itt jó hálózat esetén a konnektor a leggyengébb láncszem, ezért ebben a dugvillában is van hőmérséklet mérés például.
Általában éjszaka töltök. Teszi a dolgát, ennyit tudok róla mondani, elégedett vagyok vele.
A márka forgalmaz 3 fázisú változatokat is. Megrendelésnél figyelj a csatlakozók típusára, több féle is van!
Aliról 20 ezerrel olcsóbb volt mint itthon bárhol. Az autómhoz a gyártó alapból nem ad ilyen eszközt, de vásárolható gyári készlet, több mint 2x áron ehhez képest. És az sem tud többet, sőt....

Üdv: Kecsuka!


user1914:
2025.10.29
  06:58:21
Ha ilyen nagyot veszel, akkor mindenkép javaslom a 22kW-osat. A töltési áramot nagyon jól lehet rajta állítgatni az adatlapjain megnézheted a lépcsőket. A vezetéket nemtudom milyen hosszban húztad, de a 4 mm2 mindenképp jobb lett volna.
Üdv. M.

Kiss Sándor :
2025.10.29
  08:58:10
Üdv!

Igazából vehetsz akár háromszor nyolcszáz kilowattos töltőt is, ha a fedélzeti töltő maximum 16 Amperrel tud tölteni egy fázison. Én ellenőrizném, hogy az autónak mennyi a maximális töltőteljesítménye...


Sanyi

Tron:
2025.10.29
  08:59:36
Bár pont a töltés miatt egyelőre nem veszek villanykocsit, pár megjegyzés:
- "3 fázisú 11KW-osba gondolkodok ... 90 KWh-ás az akkupakkom"
Vagyis ~ 8 óra alatt feltölt, ha nullára is meríted. És akkor marad pár wattocskád mosni is. 22kW ~ 32A fázisonként ...
- "a 4 mm2 mindenképp jobb lett volna"
Normál esetben 10A/ mm2 -rel tervezik a drótot, ami rövid időre 16-ig felmehet. Vagyis a 2.5-ös 25/ 40A-t bír, ami a 11-es töltéshez teljesen megfelelő. 22-eshez viszont kimondottan kevés
user1914:
2025.10.29
  09:19:04
De itt folyamatos áram van.
Nem egy készüléket javítottam amin a folyamatos áram megtette a hatását. A tulajok meg csak néznek mint B.. az újkapura. A reléken is meglátszik a tartós áram, nem egy összeégett, a kivezetése kiolvadt a házból.
A 22-esnek a reléje fél terheléssel örök élet.
Üdv. M.
Tron:
2025.10.29
  11:47:02
Az, hogy a kínai master-slave elosztómban besül a hivatalosan 10A-es relé, miközben névleges 200W-ot kapcsol, még megértem.
De hogy egy 11 (22) kW-os autó töltőkörbe hogy kerül egyáltalán relé ....
colorekft:
2025.10.29
  11:49:44
Köszi a tanácsokat, elfogadom "user" javaslatát, amire én is gondoltam már előtte is, h a 22KW-ost fél gőzzel járatva hosszú távon tartósabb. Árban nem nagy a különbség a 11 és 22-es között. Annak idején így tettem a napelem inverterrel is, h az invertert túlméreteztem a várható max termeléshez képest a túlzott melegedés elkerülése érdekében. Az aksi töltést sem fogom 11 KW-tól többel terhelni az akkumulátorok védelme/ túlmelegedése érdekében.
A 2,5-es réz szerintem is elég lesz 32A-es csatlakozókkal/ aljzatokkal szerelve. A kötésekre kell nagyon figyelni.
... azért sokszor jó, h így együtt gondolkodunk. Szokták mondani, h "több szemben több csipa van" :)
üdv, colore
user1914:
2025.10.29
  11:53:10
Sajnos vannak olyan EVSE áramkörök amelyek un. okos relét tartalmaznak (pl. GRT508Y). Ennek az adatlapja 50A áteresztést ír, és mégis elfárad a házba rögzítés, és kontakthibás lesz.
Üdv. M.

Hozzászólás ehhez a témához :

Kérjük hogy minden mezőt töltsön ki, létező és működő email címet adjon meg.
Az üzenőtábla nem fogad html tag-eket és javascripteket sem!
Hozzászólással elfogadod a felhasználási feltételeinket.

Az ön neve:

E-mail:

Tárgy:

Üzenet:

Biztonsági kód: Biztonsági kód

Írd be a biztonsági kódot, vagy
ha regisztrált felhasználónk vagy, akkor a jelszavadat :

                       

Moderálási kérés küldése emailben:

Ez a topic, vagy tartalma offtopic ezen a fórumon
Ez a topic, vagy tartalma törvényt, jó izlést sért, vagy spam, kérem a törlését!


Belépés