Sziasztok! Jobb vagy rosszabb lesz a helyzet ha a panelen lévő ónozott csatikat átforrasztom? Ezek ónozott vagy ezüstözött csatik? Mivel tehetném biztosabbá az érintkezést? Sprayben nem bízom. Köszi! Bimre
Szia. Én le szoktam takaritani ónszivó szalaggal,utána újra ónozom annyira hogy biztos kontaktot adjon,de le se essen,meg ne is legyen nagyon szoros.A csatikat is kitakaritom finom dörzspapirral... Taki
Imre! 17 év áll mögöttem ilyen technológiában.SMT és társai. Az ólmos (60Sn40Pb és folyasztószer, mint rezid/ gyanta) jó választás lenne, de jobban oxidálódok, az RoHS ólommnetes azért lehet jobb, mert az ólom helyett ezüst és réz is van benne.(Ag és Cu).De ezek ridegebbek, kevésbé lágyak, mint az ólmos anyag, de kevésbé oxidálódnak.Ennek ellénére én azt mondanám, hogy ólmos Multicore 505 vagy Stannol HS10. Viszont nagyon jó tapasztalatom van a BalverZin és Alpha Fluitin 1532 SAC305-el ólommentessel is.TV-t kontakt hibánál csak ólmossal forrasztok át!Ki kell próbálni!Üdv.István
25 év kábelkonfekcionálásban eltöltött idő azt mondatja velem, hogy a csatlakozó tüskéket átforrasztani eretnekség! Ezeket speciális bevonattal látják el! (ezüst-arany) Az ónozás az oxidációja miatt amúgy sem jó megoldás!
Zsolt! Imre már biztos megunta a kínlódást, amit meg is értek. Nem öröm ezerszer szétkapni valamit, ami esetleg elég idétlen helyen is van. Főleg ha ott áll a ruha a gépben félig kimosva. Ilyenkor ezt az eretnekséget félre kell tenni.
Ha eretnekség,akkor a vezetéket a panelba inkább beforrasztanám direktbe. Szerintem ilyennel el lehet indítani egy szopás cunamit! Én sok csatlakozót láttam, de olyat,amelyiket leónozzák,még nem. Igaz, én autóiparban vagyok. De ahány ház,annyi szokás...
Pedig az autóiparban nagyon sok ón bevonatú érintkezőt használnak. Beltérben, általános célokra szinte mindenhol az van. Drágább bevonatok nagyobb igénybevétel, nagyobb követelmények (pl. jelvezetékek, motortér) jönnek számításba. De ott is általában, külön az érintkező felület kap csak drágább, jobb bevonatot, maga az érintkező test marad ónozott.
Pl ez egy testében és érintkező felületében is ón bevonatú autóipari érintkező:
Háát..igaz mi ABS jeladókhoz, kopp szenzorokhoz stb. gyártottunk vezeték kötegeket, én csak aranyozott végű kontaktokat láttam.... Elektromos biciklikhez gyártott vezeték kötegeket hegesztettük is ellenállás hegesztővel, szerintem azok sem ónozottak voltak.
Az érintkező felület vezetékre rakása nagyon sok minőségi stáción esik át, ott valóban nem gond az ónozott felület. Az autóipar-valóban csak az érintkező felületet-ezüstözi,vagy aranyozza.
Hozzászólás ehhez a témához :
Az ön neve:
E-mail:
Tárgy:
Üzenet:
Biztonsági kód:
Írd be a biztonsági kódot, vagy ha regisztrált felhasználónk vagy, akkor a jelszavadat :