Üdv! Ez sem elektronika, de hátha valaki tud megoldást. Adva van egy mechanikus kerékpár tárcsafék. Szerkezetéből adódóan "kézzel" kell utánállítani a fékbetét kopását: oldalanként 1-1 kis csavart kell tekergetni. Az, hogy kínai barátaink (bár shimano koppintást írnak) normál menetes csavarra bízták a dolgot (nemtudom, finommemettel jobb lenne-e).
A lényeg: ez a csavarka napok alatt magától visszamegy véghelyzetbe -> fékhatás nulla
Hogyan lehetne megoldani, hogy a helyén is marasztaljam, de állítani is lehessen? Menetrögzítőt (azt a kéket) próbáltam.
szia: OBI, Praktiker lehet kapni csavarrögzítő folyadékot tubusban, közepes, erős fokozatban, 50-100ml, általában kék vagy fekete Vagy ellenanya, ha ráfér
Csak egy ötlet, teflon szalag? Lapos, amit a vízvezetékesek használnak. Annak szerintem lehet után állítani, nem bomlik a kötés, mint a kék Loctite-nál.
Képek, mert kértétek. Bocsi, de a fotómasina nincs a helyzete magaslatán Az ominózus csavarhoz az első képen látható torx nyíláson lehet benyúlni (3-as imbusz) A 3. képen maga a működtető szerkezet. Ez a kis csavar van a működtető és a fékbetét közt, kopás miatti utánállításra. Feszítő rugó se fér, ha nagyon ki van cseverva, akkor is csak 2-3 mm a hely.
Amúgy kicsi kínaiak még mindig meglepnek: Teljesen váratlan helye egy golyóskosarat találtam ebben a kütyüben, és az egészet egy méznél is sűrűbb trutyival "kenték" (?) meg.
Bocs, ez rajtad nem segít - de én tök hülyeségnek tartom bringára a tárcsaféket.
OK, persze, jobban eladható, mert hú de csúcstechnika ;-) , de szerintem inkább csak hátránya van.
Pl. az, hogy gyenge szerkezet: mert egy motorkerékáron, még ha pille könnyű valami is, és nem is gyors (moped) , egy nagyságrendekkel komolyabb cucc a tárcsafék. Ráadásul kisebb, sőt sokkal kisebb erőkarra (kerékméret) van feldobva az a sokkal izmosabb fék...
Egy jó V fék örök darab, egyszerű, tartós, és hatékony a nagy erőkar miatt (meg hát emiatt tartós - kisebb igénybevétel)
A csúcs a hidraulikus tárcsafék a bringán: na az a felesleges túlbonyolítás csúcsa ;-)
Amikor pár éve új bringákat vettünk az asszonnyal, szempont volt, hogy V fékes legyen: nem volt egyszerű találni! De sikerült ;-)
Értemén, ami írsz, de: - menj át egy pocsolyán azzal a V fékkel, aztán próbájl megállni (vagy eső után, ha kint állt) - ha ezzel van szerelve a gép, akkor ezzel van szerelve - "A csúcs a hidraulikus tárcsafék a bringán" nemtudom, mennyit szoktál bíbelődni, hogy beállítsd, a hidrosat egyáltalán nem kell. Soha.