Én biztosan nem adnék érte ennyi pénzt, főleg, hogy nem is teljesen szabályos...
A lámpa H7-hez lett tervezve, és azért már elég régóta velünk van a H7 is, bizonyított ;-)
Ha a lámpa jó (foncsor és üveg nincs bemattulva, elöregedve) , akkor a H7 izzóval is jól lehet látni. Ha már kaka a lámpa, azon meg a LED sem fog segíteni.
Nekem az előző autómban kanyarkövető Xenon volt, azt szerettem ;-) Most H7 van, de sajnos projektoros: egy egyszerű halogén izzós trükkmentes lámpának örülnék a legjobban.
Nem olcsó az már biztos. Ezért is gondolkodom rajta. Meg a jogszabályok. Osram Night Breaker 200 H4 +200% halogén izzó van a kocsiban. Új korában szépen világított. (2021.10 hó-ban volt vásárolva) Most, hogy öregszik már nem világit annyira erősen. A fény inkább már sárgás, mint a hagyományos izzóknál. Távolsági az jó. (ritkán volt használva) Inkább a városban közlekedek este. A lámpa jó (foncsor és üveg nincs bemattulva) .
Ami nem azt jelenti, hogy akkor tönkre fog menni, hanem inkább azt, hogy addigra (annyi óra működés alatt) már a wolfram-ból sok elpárolog, és felgőzölődik az izzó üvegére belülről, így az izzó fényereje már kevesebb lesz, mint amennyi "belefér" ;-)
Nálunk a buszoknál különösen szembetűnő a dolog (és a szervizesünk mondta ezt a párolgós - kicsapódós dolgot el nekem) , mert vacak minőségű projektoros lámpáik vannak. Eléggé hamar eljön az, hogy már alig világítanak a tompítottak: kicserélem az izzókat új pont ugyanolyanra, és máris megjön a fényerő. Egy időre.
De még így is olcsóbb halogénnel szórakozni, mint LED-el...
Ja, emelt fényerejű izzót én is vettem pár éve mindkét autónkba, de elég hamar tönkrementek. Azóta csak "gyárival megegyező" egyszerű izzókat veszek. Amúgy meg a fényerejük sem volt valami lenyűgöző. Ráadásul sikerült olyat vennem, aminek a színhőmérséklete is zavaró volt... Szóval maradok az legegyszerűbbnél, elvégre ahhoz méretezték az autó lámpáit ;-)
A LED izzók lényege, hogy lényegesen kevesebbet fogyasztanak a hagyományos és halogén izzókhoz képest is. De ennek csak akkor van jelentősége, ha villanyhálózatról használják őket. Autóban ez a szempont, egyszerűen nem létezik...
Attól, hogy te nem látod, attól még létezik :) Nehezen mérhető, de biztos, hogy üzemanyagban jelentkezik a különbség (persze mondhatod, hogy kit érdekel).
Gondolom, hatalmas üzemanyag megtakarítást jelent ha halogének helyett, LED izzók vannak egy autóban. Szinte már tankolni is alig kell járni.:) Te csak kukacoskodsz, Cuba!
Én ilyet használok és bevált. [LINK] 6 csomaggal tudok venni a ledes árából.Amennyiben 2 évente cserélem az akkor 12 év. Mennyit kell menni az autóval,hogy megspóroljak 16EFt-ot a világításon?
Persze hogy te vagy a hülye, meg az analfabéta is!:) Akadj már le rólam, ha nehezedre is esik! Mivel méred meg B+, hogy mennyi benzint spórolsz a LED-es világítással egy halogénhez képest?! Egy lakóháznál ott a villanyóra, azon látod mennyivel kevesebb áram fogy egy hónapban, az előző havi még nem LED-es világításhoz képest. Te nagyon okos...
Na ezért vagy analfabéta, mert nem tudsz olvasni, értelmezni! Nézd már meg mit írtam, próbáld meg értelmezni! Bár ha eddig nem ment.... Aztán okoskodj tovább. Amúgy meg te akadj le rólam! Nem veled van bajom, hanem az ökörségeiddel.
Lényeg a lényeg. Nem érdemes beruházni ekkora összeget.Mellesleg szabálytalan is. Bimre: megnéztem ezt az izzót. Adatlapjában nem szerepel hány KELVIN-es. Üvegbura festése inkább arra enged következtetni a 4050K szín-hőmérsékletre.Vagy kevesebbre. Valószínű,hogy fehéresebb a fénye az alaptól. Mivel TOYOTA szg ról van szó,ezek elégé jó tartják a töltőfeszültséget még kis fordulatos is! Ezért nem is éget ki az izzó. Legfeljebb a wolfram szál nagy része elpárolgót. Az élettartalmuk Kb 250-400 óra. Quasi: Nálam a színhőmérséklet miatt esedékes a csere. Igazából 5000K felettiek mind led-es fényforrások.
Nem kevés új autót olyan világítással szerelnek, ami kifejezetten vakítja a szembejövőket. És ezeknél, nem a fényszórók magassági beállításával van a gond...
Így van Quasi, van is erről nem egy cikk a neten. Mert OK, hogy a lumen kb. ugyanannyi LED-es fényforrásnál is: csak éppen 1mm2-en adja ki magából azt a fénymennyiséget, amit egy halogén a többszörösén, szóval egy piszok fényes pontból jön a fény... Ezért nagyon vakítanak. Azt is írták már az ilyen cikkekben, hogy jó lenne valamit kezdeni ezzel, mert a gyakorlatban veszélyes, sőt újra kellene gondolni, hogy kellenek-e ezek egyáltalán?! Mátrix LED, amivel akár rajzfilmet is lehet vetíteni a falra... Nagyon jó, csak ha bedöglik, egy autó ára, és sokszor ezek az automata lámpák nem vesznek észre, vagy nem jól, és kiégetik a szememet! Mert talán úgy gondolják, hogy én is ott ülök a buszban, ahol egy átlag sofőr, de nem, hanem jóval magasabban: és mintha azt a részt már nem kapcsolnák ki. Kellemes.
"olyan világítással szerelnek, ami kifejezetten vakítja a szembejövőket." Pl a Suzuki S-Cross. Tapasztaltam is és kolléga is mondja, akinek van, hogy villogtatnak neki.