Sziasztok! Egy Dacia kombim van és ahhoz kérnék segítséget. Az első ajtók nyitásakor a szemünket majdnem kiveri az ajtó tetején lévő hegyes kanyar.A függőleges és a vízszintes irány találkozása olyan hegyesen találkozik, hogy a nyitáskor majdnem kiveri a szemünket. Más autóimnál ezek le voltak kerekítve (tompítva) és ez nem okozott gondot. Ha valakinek van erre valami okos jó megoldási javaslata szívesen venném! Köszi üdv: Péter
"Az első ajtók nyitásakor a szemünket majdnem kiveri" Nekem is Daciam van és igen,nagyon szarok! Ha a kereke alá teszem a lábam,akkor átmegy rajta. Német prémium, talán az nem ilyen...
Felx (sarokcsiszoló) , vágókorong, aztán ami útban van, azt saját ízlés szerint formálni ;-)
Nem is értem a kérdést amúgy, mert hát minden autó más, és kevés van, ami igazán rendben van ergonómiailag... Én pl. a mindennapokban általában egy Peugeot 207-be préselem be magam a 180 centimmel és végtelenbe tartó BMI indexemmel ;-) , de megoldom! Ha már bent vagyok, minden Ok :-) Mondjuk télen nagykabátban már necces a bemászás, tetriszezni kell rendesen magammal, de ez van. Vennék egy Merci G500-at helyette, de az meg túl magas, akkor meg az lenne a bajom ;-)
Sziasztok! Dénes Tibornak adjál pénzt! Én tulajdonképpen arra gondoltam,hogy hátha valakinek van egy olyan ötlete, hogy ezt a hegyes ajtót hogyan lehetne tompítani valamilyen gumival vagy hasonló anyaggal,hogy ne okozzon balesetet. Egyébként megvagyok vele elégedve mert halk, kényelmes jól gyorsul keveset fogyaszt(5,5-6l között), de ez egy elég problémás dolog amit jó lenne megoldani, vagy legalább tompítani.
Nem tudom ki mennyire van képben, de jelenleg ott tartunk, hogy 10-12 M egy normálisabb használt autó. Egy Duster is 9 körül van. 2 hónapja nézegetek és nem találok. A 2010-es kocsit kellene lecserélni, mert van benne már 300. Amit eddig megnéztem kissé 10 alatt, az egyik a sebváltókonzolon át volt lyukadva, a másik magyar első tulaj, miközben osztrák árvízkáros, a harmnadik nagy akksis hibás hybrid, el sem indult. És közben mi néhány ezer forintért órákat dolgozunk. Mi az az összeg, amiért egyáltalán érdemes reggel felkelni? Nem tudom.
"Meg mekkora ember ül bele...:)" Öcsém >190 cm + ~110 kiló volt, amikor a hasonló haverjával egy P126-tal jártak be dolgozni. Mármint mindketten egyszerre ugyan abban.
Látatlanban megmondani, hogy mit csinálnánk egy hegyes ajtóval elég fura megoldásokat szül. Főleg egy elektronikai fórumon. Én elvinném egy karosszériáshoz, csak jobban ért hozzá...
Tron, a második munkahelyemen az egyik főnökömnek kispolosa volt, a másiknak meg egy Fiat 500-a (még az eredeti ;-)
Ez olyan '95-'96-ban volt, én már akkor is 180 centi és 110-115 kió voltam. Ezek voltak a céges autók is, ezekkel jártam ügyfelezni, sőt az 500-ban még olyat is csináltam az akkori kis barátnőmmel, amit a tulajdonosának nem mondtam el ;-)
Akkoriban teljesen jól elvoltunk ezekkel az autókkal, a következő munkahelyemen a kolléga Zastava-ja már luxusautónak tűnt.
Manapság túl magasak az elvárások, és még probléma: az emberek hisznek a reklámoknak (és az álmaiknak) , és a legolcsóbb - legkisebb - legvacakabb felszereltségű autóktól várnak el olyat, amit nem lehet tőlük elvárni. Én mindig úgy voltam vele, hogy az új legkisebb és legfapadosabb helyett inkább egy régebbi, vagy pár éves kategóriákkal komolyabbat, még olcsóbban is, és marad bőven javítása... A Scenic-em pl. €11.000 volt nem egészen 4 évesen, 65.000km-el. Ez még mindig milliókkal olcsóbb, mint a legkisebb, legolcsóbb, legvacakabb, legfapadosabb új autó!!!
Ilyenformán vagyok én is, fiatalon 90-es években dolgoztam szalonban, vitték a swifteket, mint a cukrot. Néhánynak lehet ma is megvan, a célnak megfelel, de egy fél életet letölteni abban? És igen, a reklámok, az ember azt gondolja vesz valami komolyat, értéket, pedig csak egy fémdoboz a legvékonyabb lemezből. Valamennyire képben vagyok a kocsikkal, típushibák, ismerősök tapasztalatai, autószerelő rokon, stb. amikor a Duster-ban még garanciában cserélik az ajtózsanért, mert megszállt, meg az ülés vezetősínjét, ami kikopott, milyen anyagból lehet? De nem is az, mindenki vegyen, amit gondol, hanem az árak, egy 5 éves rav4 (ami normálisabb) 12 alatt nincsen? És még az sem egy luxusautó. Régen az ember 2 év alatt simán összerakta egy normálisabb használtkocsi árát, de most hány évet kell dolgozni ezért?
Imre, ott kezdődnek valóban, de ugye a kínálat legalja...
Az unokaöcsém nemrég vett egy nem túl új (talán 15 éves, a fene tudja) Audi A4-et meglepően olcsón, azóta is szerelgeti, már egy csomó komolyabb dolgot cserélne kellett rajta. Plusz volt javítva a kasztni, nem a legszebben. Mondjuk ő autókat szerel, és tudta, mit vesz, azt mondta így magának rendbe rakva még megéri: viszont annyi és olyan hibával szerelőhöz hordani anyagi csőd lenne.
Imre autóban soha nem szabad a legolcsóbb szegmensben gondolkodni, mert annak mindig meg van az oka. Kivétel nélkül, ezt már korán megtanultam. De a közép árban is, ami jó, azt pillanatok alatt elviszik. Napi szinten képben kell lenni, amit 2 hete hirdetnek, azt már megnézte valaki és mégsem vette meg. A másik dolog a későbbiekben az eladhatóság. Egy magyar, lekövethető szerviztörténetes kocsi teljesen más kategória, mint egy behozott belga, 2x visszatekert, szénné törött, valaha piros volt, de most valószínűtlenkék színben pompázó, kereskedésben gyönyörűnek tűnő álom. Mert amúgy csak idő kérése és elviszik azt is, ahogyan 2 hét alatt elment az általam nézett árvízkáros kocsi is. Valaki 8M-t fizetett érte, valószínűleg soha nem fogja tudni eladni. Életemben egyszer csesztem rá kocsival, amikor az évszázad üzletének tűnt, de azóta sem, tanultam belőle.
Ez sajnos így van: a jó cucc (lakás, ház, autó, stb.) , tehát a jó portéka reális áron piszok hamar elkel. Sokszor már a családban - ismeretségi körben, aztán ha ott mégsem, meghirdetik, és pillanatokon belül, de szó szerint: órákon, legfeljebb 1-2 napon belül már el is vitte valaki... Főleg az autókat: a nepperek meg az alkalmazottjaik szinte folyamatosan a gép előtt ülnek és jó vételekre vadásznak, nehéz egy dolgozó embernek megelőzni őket.
Néha nézegetem kíváncsiságból az ilyen hirdetéseket, bár éppen semmit sem akarunk venni ;-) , és amiről úgy gondolom, hogy jó vétel, az "semeddig" sincs fent a hirdetési oldalon.
Aztán vannak azok, amik sokáig nem kelnek el, mert bár az ár csábító, de épeszű ember már a képeken is látja a legtöbbször, hogy megnézni sem érdemes. Ezekre várják a madarat - meg szokott jönni, csak türelem kell hozzá, mert amíg sz*r van, addig veréb is van ;-)
És ott vannak a tip-top akármik jó drágán, amik meg arra várnak, hogy jöjjön valaki, aki a jóért hajlandó, és tud is fizetni. Ezek is el szoktak kelni, de néha pl. egy lakás vagy ház hónapokig, vagy fél évig is fent van.
Én ezt másképp látom. Legyen 8 milla és a megállapítható hibák javítása 1-2. Viszont itt tudod,hogy mi az ami már jó. A 12 millást is nemsoká javítani kell.
Persze, de pl. a 30.000-ként talán valami TESCO alsó polcos szarra lecserélt olaj stb. által okozott károkat már nem igazán lehet utólag helyrehozni ;-)
És akinek olyan állapotban van az autója, hogy a kínálat aljára pozicionálja, az nem csak olajra meg hasonlókra nem költött.
Aztán ha már javítgatni kell, akkor ott a kérdés, hogy találsz-e egyáltalán egy JÓ szerelőt? És mennyiért dolgozik majd? Mert ha veszel egy lomot, aztán azt is majd csak tákolja valaki, akkor az tényleg hamarosan a roncstelepen végzi... Vagy megpróbálhatod eladni miután már egy valag pénzt ráköltöttél, és alig használtad, mert többet volt szerelőnél mint otthon, persze olcsóbban, mint vetted, egyszer, majd, egy másik madárnak ;-)
Na! Pont ilyenekkel győzik meg magukat azok, akik megveszik a legolcsóbb eladó akármilyen autót ;-) Mert hát miért lenne rosszabb pl. a 4M forintos 15 éves A4, mint a 6M forintos ugyanolyan paraméterekkel és felszereltséggel rendelkező A4, nem?! Egyszerűen csak szerencsém van, és kifogtam egy piszok olcsó, de hibátlan darabot, amire még senki sem csapott le 2 hónapja, mert azóta hirdetik ;-)
Hát, Imre, ez nem így van sajnos, és erre faragnak rá sokan.
Én már 2x vettem úgy autót az elmúlt években, hogy körbejártam minden "neppert", megnéztem egy halom lomot, aztán bementem másodszor is ugyanabba a Renault kereskedésbe, és megvettem nem sokkal drágábban az olyat, amit ott vettek, végig ott szervizeltek, és egy tulaja volt, aki ott is cserélte be aztán egy újra. Nem bántam meg egyik vételt sem!