Van egy benzines Fiat Brávánk, amelynek az elektromos rendszere pulzál, fordulattól függően. Mármint alapjáraton erőteljesebben, nagy fordulaton viszont "kisimul" csökken a pulzálás.
A gyakorlatban minden lámpa, izzó, visszajelző vibrál.
Feltételezem, hogy az egyenirányító lehet hibás, ami gondolom, hogy a generátoron lakik. Jóidejeje így megy, eddig különösen nem izgatott, meg nem is tudtam (ezzel sem) foglalkozni.
A kérdésem az, hogy ez a hiba beleszólhat az üzemanyagellátásba ? Központi injektoros, ami számomra inkább egy túlkomplikált karburátornak tűnik. Hidegen iszonyú dús a keverék, és megy a kocsi, mint a vadállat. Amíg le nem kapcsol a dúsító. Onnantól kis tartományban szépen megy, de gyorsításra fullad, mintha alig kapna üzemanyagot. Ráadásul gyakran durrog a kipufogó, amikor fulldoklik. Nagy tartományba is nehéz feltornázni, pláne hegynek felfelé. Sajnos, nem tudom, mikor kezdődött a jelenség, vagy épp mi váltotta ki. Amikor még tökéletes volt, nem vezethettem.
Persze, lehet így is használni, de elkezdtem rendberakni, és jó lenne amit csak lehet, orvosolni rajta. Maholnap OT-korú, és az állapota sincs nagyon messze a veterántól. Magyarországon alig futott az elmúlt 20 évben.
Ha valaki ismeri a jelenséget, vagy az okát, kérem ne tartsa magában !
Donorautóban gondolkozom, amelyből minden kisebb nagyobb hiányosság pótolható. Akár egy generátor, akár maga az injektor szőröstűl bőröstűl. Meg ami még el van kopva benne.
Igen, az akkura magam is gondoltam, de érdekes mód, úgy néz ki, nem károsította. Elég nagy hely van benne (fizikálisan) ami annyit jelent, hogy 80-90 amperórás gond nélkül befér, mialatt egy jó 30 amperórás is gond nélkül elindítja.
A kérdés még mindig az lenne, hogy a pulzálás beleszólhet-e az injektor működésébe ?
Alapvetően az a gondom, ha szerelőhöz, vagy szervízbe viszem, sajnos, több kárt okoznak, mint amit elhárítanak. Ha meg most elkezdenek kísérletezni, hogy mitől rángat, egyszerűen nem látni a végét, és könnyen elszaladnak a költségek :-(
Pl. folyott a fűtőradiátor az utastérben. elvittem javítani, ismerős helyre. De igen vastagon fogott a ceruza, ráadásul utána még jobban folyott, elázott az utastér is. Megcsinálták "garanciába" morogtak, húzták a szájukat, csak menet közben a klíma csövet sikerült tönkretenniük.... És ez csak egy autó.
szia: az akkut, a motort és alvázat összekötő fonott/ sodort kábelek fémtiszta csatlakozását ellenőrizd Le kell szedni, tisztességesen meg kell tisztítani a kábelt, kábelsaru felületét a csatlakozó felületeket Ellenőrizni, hogy a kábel és kábelsaru érintkezése megfelelő-e Ezek után lehet hibát keresni, ha még maradt
Egy elég érzékeny műszerrel mérhető közvetlenül a generátor kimenete is. Ha ott is ugrál a feszültség, azzal van a gond. Szerintem az injektor az másik hiba.
Szia! Amiket én is írtam volna de megelőztek: Bálint: testkábel. Akár 50A-ek is csordogálnak errefelé Zsolt: csúszik a szíj
Ha a lámpákon látod a vibrálást, inkább az első, az akkunak, ha jó, 12-14V közt kéne tartani a feszt, azt meg még nem kéne látnod. (azért az akkusarukat is nézd meg)
És igen: ha ilyen mértékű az ingadozás, az megzavarja az elektromosan működtetett injektorokat.
A kábelre nem gondoltam volna, de persze, sohasem volt ellenőrizve. A töltés egyébként rendben van, nem kevés.
Ebben az injektor inkább egy túlkomplikált karbuátor. Már szét akartam szedni régebben, de mindhárom tőcsvar bele van rozsdásodva, és emiatt meghátráltam a feladattól. Arra is gyanakszom, hogy (ha hasonló a felépítése, mint a karburátoroknak) akkor a gyorsító fúvóka vagy el van tömődve, vagy valamiért nem üzemel.
Most nincs a közelemben az autó, és nem tudom, mikor jutok a közelébe.
De beszámolok a fejleményekről, ha sikerül beleásnom magam.